Annons:
Etiketttv-film
Läst 2054 ggr
Ahnna
2007-12-18 19:56

Ska du se Ivanhoe under nyår?

Annons:
LinaN
2007-12-18 21:01
#1

Jag gör det om inte jag tvingas jobba eller sover av, me nsover ajg av och jobbar så spelar sambon in ivanhoe åt mig.

Det är tradition att sitta o ojja sig över den undermåliga utrustnignen! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

nera
2007-12-19 13:54
#2

Jo..Ivanhoe är ju lite av en tradition ju Flört

Ahnna
2007-12-20 00:58
#3

Haha, det är inte bara utrustningen som är undermålig!

Jag kommer kanske också att se den, om jag KOMMER IHÅG!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
2008-01-01 20:04
#4

Jag såg den, jag såg den! Fast jag missade första timmen… Hade för mig att den gick på SVT, så jag tittade inte på TV3's tablå…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2008-01-02 14:19
#5

Jag slog på men orkade inte se mer än några minuter. Missade alla TV-höjdare den här julen, både Kalle och Karl-Bertil… Fast jag är ju inte så "julig" av mig (mer Scrooge så där, "Bah, humbug" typ).

LinaN
2008-01-02 15:34
#6

Jag fick se slutet i vanlig ordning.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2008-01-02 19:36
#7

#6 Jag missar också alltid början, av någon anledning, det är som en liten "curse"…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hennum
2008-01-04 01:57
#8

har aldrig sett den… brukar den gå på nyår? :P där ser man

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ahnna
2008-01-04 20:35
#9

#8 Ghaaah! En ofrälse!!! *samlar bygardet* Den går väl i princip alltid på nyårsdagen, förut på SVT men nu på TV3. Exakt hur många år den har gått vet jag inte, men jag såg den första gången när jag var 3-4 år gammal tror jag… Och det lär inte ha varit första gången den gick på TV.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Frida
2008-01-06 20:45
#10

Traditioner ska hållas så gott det går! Var uppe i Sälen över nyår så vi var ute och åkte lite skidor innan. Strax efter halv tre började vi röra oss i (det sega) transportliftsystemet från Högfjället till Lindvallen. Hann precis stappla in i stugan med snöiga kläder när filmen började =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Eilonwy33
2008-01-15 20:56
#11

haha, gud vad pinsamt… har ALDRIG sett filmen! XD säger varje år att jag ska göra det, men i år bytte vi till canal digital så vi har ej längre kanal 3 där filmen gick, så i år var det helt OMÖJLIGT att se den, ;)

Ahnna
2008-01-15 21:11
#12

#11 Men shit… Vilken planet bor du på?! Räcka ut tungan Man MÅSTE se Ivanhoe, minst en gång! Om inte annat för att kunna glänsa med sitt kunnande om medeltiden, rustningar och tornerspel och kunna sitta där och säga "såna där ringbrynjor hade de inte" och "det där är inte ens en legitim tornerspelsgren" m.m.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

h00jff
2009-02-26 15:45
#13

Såg den varje år när jag var yngre… har tröttnat liksom!

Annons:
Ahnna
2009-02-27 10:18
#14

#13 Ja, jo, efter första kvarten, typ… Det är ju ingen bra film som sådan, den är bara "kult".

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-02-27 10:34
#15

#14 det är som med kalle anka, man har sett det varende jul sen man vart liten men likt förbannat ska man sitta där och glo kl 15.00.

Ivanhoe är min baksmälle-underhållning. Man vet vad som ska hända men i ett bakistöcken så är det fortfarande litet intressant, speciellt att klanka ner på alla HK-fel ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-02-27 11:11
#16

#15 Jag har inte tittat på Kalle Anka på flera år, faktiskt. Jag har gjort klart för familjen att jag inte ser poängen med att glo på det i en timme varje julafton.

Jag dricker ju inte, så jag blir inte bakfull. Men senast jag såg Ivanhoe hade jag varit på en 13-rättersmiddag på nyårsaftonen och var lagom däst när filmen började dagen efter! Skrattande (Och de övriga i soffan, som varit på samma middag, var nog lika dästa dem!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Eilonwy33
2009-03-01 22:56
#17

Jag såg faktiskt Ivanhoe i år, och jag kan säga att så hemskt dålig var den inte. Ser den gärna fler gånger, det var väldigt trevlig underhållning.

Sen kan man ju hålla med om att det där med utrustning och tornerspelsdelarna av filmen var väldigt roliga att se, det såg så hemskt löjligt ut. Men det var kul att se några av favoritskådespelarna så unga.

Helt klart värt att se.

Kram E

Upp till toppen
Annons: