Annons:
Etikettvapen-rustning
Läst 3456 ggr
Helena_E
2/7/08, 12:09 AM

Kläder-rustningar

Några tips på vart man kan få tag på ringbrynjor å dyl. till vettiga priser……vill inte sitta å arbeta ihop nåt själv…..Räcka ut tungan

Annons:
Hallonsaft
2/7/08, 1:44 AM
#1

Ringbrynjor.. det som dyker upp spontant i huvdet är helt klart dansken… Jag har sett flera olika av ringbrynjorna köpta av honom och de är skitsnygga. Dessutom nitade.. (en del av dem i alla fall). Antar att du får avgöra själv. Hans hemsida är här. Tror inte där är några bilder på ringbrynjorna, men om du mailar honom kan han säkert fixa fram några.

http://nordicarmour.com

Lycka till

Ahnna
2/8/08, 9:50 PM
#2

Titta in här: Scaramouche Om det är aluminium eller fjäderstål låter jag vara osagt, men de är inte dyra.

Titta också på:

Bönhasens Hantverk

Broken Armour

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Helena_E
2/10/08, 2:18 PM
#3

Här va många kul sidor…får bookmarka dem så jag kommer ihåg…scaramouche har jag köpt en klänning till min 8 åriga dotter ifjol faktist…funderar på en till mej själv me faktist….

vikingar
3/26/08, 8:02 PM
#4

Hej på er!

Är ny på forumet men vill ändå ge mitt tips där vi har handlat en del

www.viking.se

Cnox
5/31/08, 11:50 PM
#5

Man kan ju annars köpa och göra själv….det är roligt:)

Ahnna
6/1/08, 12:22 PM
#6

#5 Haha, alla har vi våra hobbys! Jag har förvisso plitat ihop en brynja en gång, men den fick aldrig några ärmar… Nu hittar jag den inte, så jag kan inte fortsätta på den.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
scottishroyal
6/15/09, 3:51 PM
#7

Hej på er goda folket!

Ringbrynjor och annat dylikt föremål för re-enactment strid, hittar du på www.spqr.se. Väldigt bra affär med underbart kvalite och relativt snabb leverans tid, dem har sitt anläggning i Göteborg.

Annars kan du göra ditt eget ringbrynja (här kan du ta tag på ringbrynje ringar http://svartakatten.com/ ) det kommer vara billigare men ter tar sin tid åxå.

Lycka till! Glad

Scottish Royal Men-At-Arms

LinaN
6/15/09, 4:10 PM
#8

Eller så vänder man sig direkt till spiros o köper fjäderstålsringar därifrån för 250kr/påse á 5000 ringar i varje. o man behöver mellan 20 000-25 000 ringar beroende på ens storlek o hur stor brynjan ska bli.

Priset kan jag inte gå i god för men det var vad de kostade näs jag köpte för en 6-7 ¨år sedan

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/15/09, 4:13 PM
#9

#8 Min brynja, som förvisso inte är helt klar men nästan, innehåller bara dryga 10 000 ringar. (Jag har en annan brynja till tornerspel, men den har jag inte gjort själv.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/15/09, 4:28 PM
#10

Jag hade bara 15 000 i min brynja, me ndå vart jag liten och smal. idag skulel jag nog köpa 4 påsar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: