Annons:
Etikettevenemang
Läst 1434 ggr
Ahnna
5/6/08, 11:44 PM

Har er medeltids-säsong börjat?

Har ni hunnit ut på nåt evenemang ännu i år? Jag red en liten kort uppvisning/träning i tornerspel i Uppsala i torsdags, bilder kommer. Annars är det rätt lugnt på evenemangsfronten för min del, även om mitt tornerlag ska ner till Linköping och marknaden vid Ekenäs Slott 10-11 maj. (Jag får glatt stanna hemma av olika anledningar.)

När börjar säsongen för dig?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Vattnadal
5/7/08, 1:12 AM
#1

Här har vi kört några vinter-lajv, men inget somrigt än. Fast nu är det inte långt kvar till Leksand. Vi åker dit torsdagen den 22:a, längtar redigt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Oluf-56a
5/7/08, 11:22 AM
#2

Medeltid? Nja, Men Vikingatid, var på ALE nu i helgen, kanon fint väder och en god stämning. Nästa är Lödöse den 17-18/5

kirre
5/7/08, 8:21 PM
#3

hade en liten uppvisning i helgen  ska till Lödöse 17-18 maj och rida och helgen efter är det leksand åker den 22 med infensus riddare ska inte själv rida ska åka med och ha kul

sen är det SM som gäller och Medeltidens Värld som är hela sommaren

Ahnna
5/7/08, 11:20 PM
#4

Jag skulle hemsklert gärna åka till Leksand, men jag kan inte vara borta så många dagar… Störande!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Vattnadal
5/8/08, 12:47 AM
#5

#3 Måste basra fråga, om det är Infensus som kör i leksand i år, är Uffe med?

Vi är ju nämligen hans groupies, eller i alla fall fanclub, och var SÅ besvikna när Leksand hade egna riddare förra året.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

kirre
5/8/08, 1:06 PM
#6

Vi kommer med 4 riddare som möter leksands riddarna jag tror att Uffe kommer jag har för mig att han ska speaka

Annons:
Ahnna
5/8/08, 9:33 PM
#7

#5 Egna riddare? Vilka då, menar du?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Salo
5/9/08, 12:12 AM
#8

BK hade sitt första tornerspel igår (onsdags). Vi var med på tv4-lokalnyheterna på kvällen. Räcka ut tungan

Vattnadal
5/9/08, 12:48 AM
#9

#6 Toppen, det var ett tag sen vi träffade honom nu! Synd bara att han inte rider själv!

#7 Här är en länk till dem. 

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
5/9/08, 4:31 PM
#10

#9 Jaså…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MrsDragon
5/24/08, 4:03 PM
#11

Hade tänkt åka till Leksand. Var där förra året och kikade (civilklädd dock ;) och var laddad för i år.

I skrivandets stund pågår marknaden för fullt och jag ligger hemma i soffan och tycker synd om mig själv - dyngsjuk!

Några lyckliga själar som varit där?

Ahnna
5/24/08, 5:13 PM
#12

#11 Mjä, jag skulle också åkt dit i år. Men icke… "Jobb, jobb och jobb!" (Från Askungen.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

kirre
5/26/08, 8:16 AM
#13

Jag har varit i leksand Skrattande infensus hade en riddare som inte kunde åka med så jag fick rida det var jätte  kul  längtar redan till nästa års Leksand

Annons:
Vattnadal
5/27/08, 1:48 AM
#14

Jag var där från torsdag till söndag. Vädret som helgen innan visade sig från sin sämsta sida (1,5 dm snö) var strålande. Vi var massor av folk från föreningen så att det blev fler vilostunder än arbetspass. Vi körde bara 4 modevisningar sammanlagt på de 3 dagarna. Massor av mys, en hel del vin på kvällarna och så underbart! För oss det bästa Leksand på länge!

Idag har jag packat undan allt och är trött i kroppen men i nåt fånigt lyckorus för att det var så trevligt (och kanske lite för att vi troligen köper drömhuset imorrn)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Rozzy
5/27/08, 11:42 PM
#15

Jag vill oxå ha en egen riddare…

Ahnna
5/28/08, 12:29 PM
#16

#15 Du kan få adoptera mig!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
5/28/08, 1:33 PM
#17

Min medeltidssässong börjad med SPMs medeltidsdag, och fortsatte med Ekenäs… ^^

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: