Annons:
Etikettevenemang
Läst 1305 ggr
Ahnna
2008-06-04 13:13

Gycklare sökes till Luleå

Tänkte bara föra vidare vad jag har hört ifrån arrangörerna av medeltisdagarna i Luleå 9-13 juli. De söker gycklare av olika kaliber som kan vara med hela veckan och underhålla besökarna och de som arbetar med marknaden. Dessa gycklare får resan och boendet betalt och om jag inte missminner mig så får de också en del av maten gratis. Gycklarna får också göra shower "på hatten", vilket innebär att de får ta emot donationer ifrån publiken om de har varit duktiga (gycklarna alltså, inte publiken) och behålla 100% själva.

Hantverkare är också välkomna, men dessa får bekosta sin resa själva och får bo i den medeltida tältbyn, helst i eget tält eller paviljong. Självklart finns det vandrarhem och dylikt för den som hellre bor där.

Besök www.medeltidsdagar.se för mer info om marknaden, som är ett samarbete mellan SKA Frostheim och Bodens lajvförening som jag TROR heter Trollpack.

Jag ska själv bila dit ifrån Gävle och har plats i min bil för upp till 3 personer - först till kvarn… Jag skulle bli evinnerligt glad om jag kunde få kontakt med någon intresserad gycklare redan nu, för ett eventuellt samarbete under marknaden. Det blir ju alltid roligare shower om man har hunnit repetera lite…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: