Annons:
Etikettliv-leverne
Läst 1855 ggr
Rozzy
5/16/08, 6:39 PM

Hur ser er vardag ut?

Jag är helt förundrad över människor som brinner för något intresse .

Jag har flera intressen och jag tycker inte det tar för mycket tid jag älskar mitt val, jag arbetar som heltidskonstnär med par dagar som estetlärare så min vardag smälter ihop med intressena.

Men hur ser er vardag ut hur mycket medeltid blandar ni in i ert vardags liv?

Till olika arr och tillställningar kan jag tänka mig att det blir mycket mer.

Men är ni alla vanliga konsumerande svenskar eller undviker ni plast och komposterar ,syr egna kläder, äter bönor, laivar och lyssnar på medeltids musik så fort ni kommer hem från jobbet?

Annons:
LinaN
2/22/09, 5:02 PM
#1

Jag lever väl väldigt blandat.

Jag kan åka till stallet i mantel och i ylleklänning, mocka hästskit och grejja, likväl som jag kan åka ut i pyjamasbyxor och fleecejacka.

Medeltida/folkmusik lyssnar jag på litet nu och då men inte så ofta ändå… tycker att det blir lätt förmycket för min del. lyssnar hellre en hel dag på hel och ultima thule än att jag lyssnar på folkmusik utan sång och medletida plinkande.

Men mitt hem är klart influerat av mitt skaparintresse, garnhärvor och nystan överallt, tyger så det är sprängfullt i garderoberna. Saxar, penslar, pennor, halvfärdiga hantverk precis överallt. Det är en livsstil att vara hobbyist som min fästman säger.

Förutom mina saker så dräller det av andra småsaker som han pysslar med även om han också är väldigt intresserad av det vikinga och medeltida.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
2/22/09, 5:08 PM
#2

Jag pluggar hantverk på universitetet och min vardag och skola flyter ihop då jag får ägna mig åt mitt största intresse hela tiden! Mitt hantverksintresse stäcker sig från forntid till 1700-tal