Annons:
Etikettevenemang
Läst 2226 ggr
Ahnna
7/25/08, 11:06 AM

Rosersbergs Medeltidsdagar

Nu i helgen, 26-27 juli är det tornerspel och medeltidsmarknad vid Rosersbergs Slott i Rosersberg strax norr om Stockholm. Jag ska dit och rida, så om ni har vägarna förbi får ni gärna säga hej till mig!

Ska försöka hinna med att ta bilder och lägga upp efter helgen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
7/28/08, 11:16 AM
#1

Jaha, då var den helgen över!

VARMT! Och jättemycket folk, i alla fall jämfört med föregående år. (Det regnade och var kallt då.) Tur att det finns vatten att bada i 150 m från lägret!

För mig gick lördagens spel rätt bra, det kändes helt okej men hästen var inte "i slag" så det gick inte så våldsamt fort alla gånger. På söndagen däremot var det på gränsen till katastrof för oss - hästen var varm och obekväm, jag bytte till hoppsadel istället för portugesan, för att jag får blåmärken av den ibland, och därför satt jag inte lika "stadigt", och sen lyckades jag göra hål i en sköld (nerridning av fotsoldat) så att min lans fastnade och vred om min högerarm (AJ!) och sen ramlade lansen ner under hästen, som sparkade av den. Så nu har jag ingen lans… Men den höll i 4 år, vilket är rätt länge för en tornerlans. Och i såna lägen är man rätt nöjd om hästen inte skadar sig, vilket hon inte gjorde.

Så nu sitter jag här med en lätt öm högerarm och letar igenom bilderna för att se vilka som är bra. Ska försöka hinna med att lägga upp några senare.

Någon annan som var där?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
7/28/08, 11:35 AM
#2

Jag var där… du märkte mig säkert jag var boväpnare ;)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Elden
7/28/08, 1:09 PM
#3

Jag var där *hehe*

Ahnna
7/28/08, 10:43 PM
#4

#2 Självklart, det var ju dig jag hunsade hela spelen… Oskyldig Bra jobbat, vet att folk glömmer säga det.

#3 Of course! Hon är så ståtlig din springare, men säg åt unghästarna att låta håret vara ifred! Räcka ut tungan

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

cattigirl
7/29/08, 12:57 PM
#5

jag var inte där snyft!!! jag ville så gärna men hade lovat bort mig på 30års kalas… det var inge trevligt. hoppsa nu stark på finsta i ställetGlad

Elden
7/30/08, 10:44 PM
#6

#3 dom är tillsagda, tyvärr har värsta manförstöraren ommit hem igen så vi får se om hon satsar på stubbman till Finsta

#5 DU VAR SAKNAD!!!!!! *kram*

Annons:
Ahnna
7/31/08, 10:49 AM
#7

#6 Morr! Kleta Nylanders Hästkräm i manen och se om de fortsätter gnaga…?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ianna
7/31/08, 7:52 PM
#8

Jag var där. Kände mig som en nybörjare efter tre år. Men det var härligt att träffa er igen.

Ahnna
7/31/08, 9:09 PM
#9

#8 Varför kände du dig som en nybörjare? Menar du att du har haft ett uppehåll i 3 år?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ianna
7/31/08, 9:15 PM
#10

Ja, just det. Det var tre år sen jag var med.

Ahnna
8/1/08, 12:33 PM
#11

#10 Aha.

Det har visat sig att många som var där, från tornerlaget, är magsjuka nu, sedan i tisdags. Kan det vara ett utbrott av den fruktade Rosersbergspesten?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ianna
8/1/08, 7:10 PM
#12

Jaha! Jag blev också magsjuk i tisdags kväll. Men då vet jag ju varför i alla fall. Har fortfarande svårt att få i mig nån mat, är hungring men har ingen matlust.

Elden
8/1/08, 9:08 PM
#13

Vi hade ju magtrubbel från start (var matförgiftade några dagar innan) men har mått bra efteråt.

Ingen som har bilder?

Annons:
Ahnna
8/3/08, 10:44 AM
#14

#13 Vad säger du - var det NI som spred pesten vidare?! Förvånad

Flört

Har bilder, ska ladda upp när jag hinner. Det sitter dessvärre bilder ifrån 3-4 olika händelser i kameran så jag bävar för att behöva lägga dem i rätt mapp och redigera allihop…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Elden
8/4/08, 5:50 PM
#15

Nänä vi spred ingenting! Däremot så skulle jag tro att värmen spökade till det.

Ahnna
8/5/08, 11:07 AM
#16

#15 Eftersom alla som blev sjuka blev det samma dag så tror jag att det var någon bassilusk som låg bakom. Men jag blir ju inte magsjuk, ever, så det kan ha varit nåt annat äckligt - algblomning, salmonella (!) eller nåt annat nasty… Väntar på svar ifrån en som snackade om att ta prover på sjukan, får se om det blev nåt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ianna
8/5/08, 11:36 AM
#17

Jag brukar inte heller bli magsjuk nu för tiden. Och jag blev inte så sjuk heller, bara illamående och trött som f-n. Jag badade inte heller så algblomning var det nog inte. Salmonella blir man väl jättesjuk av?

Ahnna
8/5/08, 11:57 AM
#18

#17 Det är så skumt, för symptomen stämmer inte in på någonting till 100%. Om det hade vait magsjuka så hade ju alla blivit toksjuka med kräkningar m.m. och så blev det ju inte. Salmonella blir man oftast sämre och sämre av, men några har ju redan blivit hyfsat bra. Algblomning ger oftast utslag och illamående, men inte allt det andra. Bakterier i t.ex. vattenflaskor eller bajamajor borde också ha gett mer konkreta symptom på alla som blev sjuka, men alla har ju haft olika upplevelser… Himla mysko!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ianna
8/5/08, 1:08 PM
#19

Kanske ska vi skriva om det här på vår mailinglista i stället? Det är ju så många andra som läser här.

Ahnna
8/5/08, 9:54 PM
#20

Mjä, jag tror att de som inte var i Rosers låter bli att läsa den här tråden i alla fall. Särskilt nu, när den redan har halkat in på ett sjukdoms-spår! Oskyldig Samt att mailinglistan går ut till en massa hantverkare mfl. som troligen inte är så värst intresserade av att läsa om våra pestliknande sjukdomar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ianna
8/5/08, 10:45 PM
#21

Ja, det har du rätt i. Nu skiter vi i sjukan Skrattande. Ha det gott!

Upp till toppen
Annons: