Annons:
Etikettevenemang
Läst 1041 ggr
Ahnna
2008-10-08 17:19

Är din säsong slut nu?

Har du varit på alla evenemang som du ska i år, eller har du något/några kvar? (Skriv gärna vad du har kvar, om du har det.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2008-10-08 17:22
#1

Jag har minst ett evenemang kvar, veckan innan jul; ett SCA-event i Stockholm, lördag + söndag.

Eventuellt kommer jag iväg på något/några så kallade microevent i Uppsalas SCA-grupp också. De har ett varje månad, där alla träffas och hantverkar, snackar skit, tränar kämpalek, spelar musik, äter god mat etc. Bara över dagen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2008-10-09 19:11
#2

"Vintervila" - det är nu man ska sy och tillverka allt man ska ha på sig under kommande säsong…!

Har ett lajv i januari som jag verkligen skulle behöva lite nytt till, bland annat för att det mesta i klädväg är anpassat till vår-sommar-höst…

Ahnna
2008-10-09 19:35
#3

Det där med vinterkläder är ett ständigt återkommande problem, tycker jag. Spelar ingen roll hur mycket tjocka kläder man har, det är alltid någonting som saknas. "En SÅN skulle man haft!" Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2008-10-09 21:29
#4

Flera evenemang, om man nu kan kallar årsmöten och julluncher det…Flört

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Sirmerlin
2008-10-10 13:35
#5

par evenmang. 2 vad jag känner till minst innan jul, samt möten och träning med hirda gruppen.

Salo
2008-10-13 00:05
#6

Ingen aning, det är om det skulle dyka upp något. Men jag har inget planerat.

Annons:
Hammarskogen
2008-10-13 16:32
#7

 Men Salo, nog måste vi väll svara annat med tanke på vinterritten.

Salo
2008-10-14 00:41
#8

#7 Jo, i och för sig. Men den är ju inte spikad så det är nåt som isåfall dyker upp. ;)

Vattnadal
2008-10-14 16:15
#9

Det hoppas jag verkligen inte!

Vi har lite fixarhelge5r i föreningen kvar, ett lajv inbokat och det kliar i mina fingrar att gäöra en helg med 3 mindre lajv…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ahnna
2008-10-16 13:44
#10

#9 Avis jag blir!

Jag har nog kanske ett microevent nästa lördag, samt förstås flera symöten, kalligrafi/illumineringskvällar och eventuellt lite SCA-fightingträningar kvar innan nyår.

Var och lärde mig mer om illuminering igår kväll och är snart redo att börja färglägga min första riktiga scrolla. Glad Trodde inte att jag skulle lyckas få till den, men nu känns det nästan "lätt", faktiskt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

edricus
2008-10-27 23:14
#11

Troligen blir det Baggeholms novemberfest, eventuellt Baroniinvestituren i Styringheim, Drachenwalds kröning i Aventiure (Lübeck) och sen är det dags för februari, får se om det kan bli Nordmarks universitet i februari, även om jag är sugen på Dance Moot i Hapelstane med.

Ahnna
2008-10-27 23:27
#12

Nämen, titta Edricus! Välkommen! Glad

Insåg just att jag ska till Midvinter också, ett SCA-event i Stockholm helgen innan jul.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

edricus
2008-10-31 14:46
#13

Tjenare

Nu ska jag snart packa väskan och hoppa i bilen.

Vi åker ner till Lübeck för en hel lördag med fightingträning.

Annons:
Ahnna
2008-11-01 10:08
#14

Aaaaooow, Lübeck! *avis* Vill också! Förvånad Hoppas ni får kul!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: