Annons:
Etikettevenemang
Läst 1318 ggr
Sirmerlin
9/26/08, 1:28 PM

Planering säsong 09

Är det någon som redan ställt upp sina planer inför säsong 09 och kanske vill göra något mer än 08.

Har själv planer på att bli en publik lajv sagoberättare. Men som sagt det ligger på ritbordet än så länge. Säsongen för mig börjar redan med första medeltidsmarknaden, samt att ska få guld/silver broderier insydda i min cape från urda.

Förhoppningsvis är den klar till Medeltidsveckan på Gotland -09.

Annons:
Ahnna
9/27/08, 11:47 AM
#1

Jag har nog redan staplat upp min säsong 2009 i grova drag.

Minst 3 SCA-event borde det bli, det första i april (tror jag?), det andra i juli och det tredje troligtvis i oktober. Eventuellt att jag lyckas ta mig till Gotland och bo i SCA-lägret där i några dagar under Medeltidsveckan, men väldigt tveksamt.

Beroende på hur hästen mår och hur många riddare som behövs i tornerlaget så kan det bli några tornerspel med tillhörande medeltidsmarknad också. Exakt när dessa blir är oklart, men kanske nåt i juni, nåt i juli och nåt i augusti…?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Varghund
9/28/08, 1:23 AM
#2

här blir det iaf kungahälla och medeltidsveckan precis som vanligt

lillalollo
9/28/08, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Planen är: Hägnan ( Luleå) i juni/juli, Horsens( Danmark), i slutet av augusti med pavve och allt,inbördes på hösten eller crowntornament på våren. Ett dagsbesök på Knäcke i april/maj.

Om det sedan håller får vi se. Men det är planen i allafallGlad

Ahnna
9/28/08, 11:35 AM
#4

#3 Hägnan och Inbördes ska jag också till, troligen Knäcke också. Ska du till Inbördes nu i år?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
9/28/08, 11:35 AM
#5

#3 Hägnan och Inbördes ska jag också till, troligen Knäcke också. Ska du till Inbördes nu i år?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
9/28/08, 9:07 PM
#6

Jäpp:)

Planerar min packning som bäst. Vilken klänning skall jag taFoten i munnen blir det varmt eller kallt?

Annons:
Ahnna
9/28/08, 10:56 PM
#7

#6 Jag sitter och syr på min Moy Bog, som kaaaanske hinner bli klar. Handsyr, av någon riktigt dum anledning, så allt tar mycket längre tid än det behöver. Fick nån briljant idé att jag skulle handsy en hel klänning, med det krångligaste mönstret jag kunde komma på, och att jag skulle ha den klar till Inbördes. Ibland är man bra blond, asså… Oskyldig

Har inte börjat packa ännu, men det kanske man borde. Det är ju trots allt mindre än en vecka kvar! Nästan bråttom! Förvånad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Trim
10/6/08, 5:27 PM
#8

Vi åker till Hova igen eftersom hästarna är där på bete. Fast min son säger att han inte vill vara där nästa sommar. Han som var så  intresserad i somras…Jag får se till att han får en kompis med sig. Själv ska jag sy mig något snyggt.Glad

Anthka
10/14/08, 1:51 PM
#9

Ett antal tornerspel med riddargruppen gissar jag på att det blir (3-4st utspridda på maj - aug).
Förhoppningsvis har vi skrammlat ihop så vi kan ta oss till gotland några dagar i år.
I alla fall en träff med tempelriddargruppen hoppas jag på.
Och hur det blir med hösten får vi se…

Allting är väldigt löst skissat och baserat på att nästa säsong ser ut som den i sommras.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Anthka
10/14/08, 1:53 PM
#10

Glömde renässansmarknaden i Nyköping, med tanke på succén vi gjorde i år borde vi vara med där nästa år också…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
10/16/08, 1:45 PM
#11

Kan tillägga att min Moy Bog blev INTE klar till Inbördes! Den är fortfarande bara "nästan-klar".

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
10/23/08, 1:23 PM
#12

Min säsong börjar med Leksands medeltidsmarknad och slutar med Grytnäs - dessemellan blir det mest vikinga-evenemang. 2009 SKA jag ta mig till Saltvik och Åland med Årsunda vikingar (måste bara sätta igång och rabies-vaccinera mina hundar så att allt är klart tills dess… - eller om jag ska boka ett hundpensionat långt i förväg…).

Hae-Mosu
10/29/08, 12:44 AM
#13

Nu måste jag bara köra lite "passive-aggressive" :)

"Vad ska du göra nästa säsong?"

"Åh, inget särskilt. Bara arrangera Sveriges första tävling i Mounted Archery (beridet bågskytte) vid riddarspelen vid Ekenäs slott"

(tänker dock inte länka till något om det innan jag fått klartecken att det är OK att länka till sidan där diskussion och info huvudsakligen finns - mer kommer spridas på olika håll lite senare)

Annons:
Ahnna
10/29/08, 9:52 AM
#14

#13 Vilka är det som anordnar det? Har ännu inte hört om mitt tornerlag ska rida eller inte, bara att vi ska dit. Får se om jag kommer med, MA kan ju vara kul att titta på om inte annat. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
10/29/08, 10:39 AM
#15

#14, jag håller tummarna för att vi får rida där nästa år ocksåGlad

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Hae-Mosu
10/29/08, 1:58 PM
#16

Den grupp som idag kallas Götalands Beridna Bågskyttar, men om några veckor byter namn i samband med att vi också formellt bildar ett föbund/motsvarande ligger bakom. Formellt ansvarig fram tills att det blir en mer kollektiv strävan är undertecknad.

Om jag får göra "reklam" kan jag säga att vi på den så småningom omstöpta hemsidan för GBB kommer lista ställen där man kan träna eller gå kurs (för sig själv och/eller för att träna in hästen till att klara det). Just nu skulle det kunna ske på tre platser i landet: I Östersundstrakten, Örebrotrakten samt i Småland. hoppas på Östergötland någonstans inom en snar framtid.

Naturligtvis kommer allt som har att göra med anmälan och regler för de två grenarna koreansk tävling och ungersk tävling att läggas upp där också.

Personligen har jag både hoppats och räknat med att åtminstone några av de som håller på med tornerspel också kommer vara intresserade av att delta i detta.

/Robert/Hae-Mosu/Hóbagoly

Ahnna
10/30/08, 10:31 AM
#17

Jag har alltid varit intresserad av långbågskytte, men ser inte att jag skulle kunna lägga såna pengar på ryttarbågskytteutrustning inom en snar framtid. (Och dessutom är ju inte MA detsamma som långbågsskytte, så redan där fallerar det.)

Så nej, jag håller mig till tornerspel.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hae-Mosu
10/30/08, 1:14 PM
#18

Kan alltid låna en båge ;)

Nå, det kommer bli en bågskyttetävling också, arrangerad av samma grupp som gjorde det i Söderköping i september (där jag också har ett finger med i spelet). Tävlingen är på söndagen, och banan där den ska äga rum är öppen för alla som har egen båge att använda fritt så länge det är ljust ute för ett facilt pris (typ tjugo spänn för hel dag eller hel helg)

LinaN
11/1/08, 12:56 PM
#19

Nästa år är planerad till Fotevikens sommarmarknad och att vi nästa år försöker vara där en hel vecka, så då har jag våren på mig att bygga det där tältet som jag planerat i snart 5 år…. Hästen går ju på bete så då behöver jag inte oroa mig för honom när jag är iväg.

I övrigt så är väl då Citadellet i landskrona ev inplanerat augusti tror jag, samt Fröja ting i augusti/sept. Sen har vi hornboreting i hornbore i augusti med tror jag…. måste börja kolla upp datum. Sen ska jag även besöka Ale vikingagård och ev vara "guide" där och så nästa sommar nån helg eller två.

Övrig planering står till att bygga tält, sy kläder åt sambon och litet nytt till mig själv. Samt hantverka litet så man kna ta med det till fote och sälja.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: