Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 1206 ggr
LinaN
2008-11-01 12:49

medeltidare i thn/vbg/uddevalla?

Finns det litet sånt folk häromkring?

Hade gärna kommit i kontakt med någon grupp eller enstaka folk för att starta upp en grupp som åker på marknader, mm.

så man kan träffas regelbundet och hantverka och snacka allt mellan himmel och jord.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2008-11-02 10:41
#1

Det finns ju SCA-grupper i södra landet, if all else fails…? www.nordmark.org.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zayla
2009-01-07 00:09
#2

Lina!

Det skulle inte vara dumt o ha en grupp här i Trestad. Jag själv skulle tycka det skulle vara roligt För om man ska till Göteborg på något så tar det tid att köra ner pga beror på när man slutar jobbet och då är det bättre med inom 20 minuter åt olika håll. Bor i Vänersborg!

Man kan ju ta kontakt med "moderklubben" Nordmark och försöka skapa en liten grupp här och ibland kan man åka ner till Göteborg och träffa de andra ?

Vad tycks ?

Själv är jag novis i sådana här föreningar men har läst arkeologi även om jag inte har examen än och så har jag varit med o grävt lite. Tänkte att jag skulle utöka mitt intresse med att vara med i nån typ förening.

Ahnna
2009-01-07 10:31
#3

#2 Jag är involverad i att försöka starta en ny SCA-grupp i Gävle och det är en massa byråkrati som man ska ta sig igenom, men det är egentligen inte så svårt.

Det beror också på om man "nöjer" sig med att ha en SCA-grupp (härad) eller om man vill göra en svensk förening också med samma namn. (Då kan man ha en ekonomi och anordna egna aktiviteter och event m.m., vilket man inte kan om man bara är en SCA-ansluten grupp utan organisationsnummer och dylikt.) Det är två skilda saker, att ha en härad i SCA med drots och hela kittet och att ha en svensk förening med en "vanlig" styrelse. Som sagt, massor med byråkrati, men när man väl får kläm på det så är det inte så jobbigt!

Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

zayla
2009-01-07 11:52
#4

Tjaa… jag vet att det är ett himla besvär och pappersarbete att ordna en förening. Inget är uttänkt än här utan bara ett förslag om fler intressenter finns. Lycka till ni i Gävle!

Upp till toppen
Annons: