Annons:
Etikettköpes-säljes-uthyres
Läst 2176 ggr
Anthka
2009-01-22 11:24

Växtfärgat garn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har (glad i hågen) påbörjat en förvaringsväska i mina ärvda växtfärgade garner. Tyvärr håller bottenfärgen på att ta slut innan jag ens har kommit halvvägs. Så någon som har nått/några hg lökskalsfärgat ullgarn till övers? (och som är villig att sälja det till mig för en inte allt för dyr penning?)

På färglappen står det "lökskal garn 9" (garn 10 är helvitt)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Ahnna
2009-01-22 11:58
#1

Snyggt!

Jag ska färga med lökskal snart, men jag kan ju inte garantera att det blir exakt samma nyans. Vet du vilket recept det är färgat med?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-01-22 12:44
#2

TackarGlad

På lappen står det "Lökskal med S.N garn 9" Det är dessvärre allt jag vet.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Anthka
2009-01-22 12:59
#3

Jo förresten, kommer du till träningen den 1 feb? Jag skulle kunna ta med garnet och visa nyansen. Den är ganska svår att få bra på kort, inte fullt så blekfisig som bilden visar men inte heller starkt gul.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-01-22 13:02
#4

#2 Hmm… Det hjälper ju inte så mycket, tyvärr…

#3 Jag ska dit, ja. Om jag får en liten tamp av ditt garn så kan jag ju jämföra med den när jag färgar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-01-22 17:41
#5

#4 Jag tar med stickningen och en liten extratåt med lappen till träningen.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-01-23 11:00
#6

#5 Låter bra det! Mitt recept som jag tänkte färga efter säger att man ska ha 100g lökskal till 100g garn. Men om ditt garn ser väldigt ljust ut i verkligheten (på bild är det ju svårt att se) så kanske det är färgat med lite mindre lökskal. Så jag gör ingen färgning förrän jag har sett det. Du råkar inte ha nåt ofärgat garn som du vill att jag använder? (Så att det blir exakt samma tjocklek.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Anthka
2009-01-23 11:18
#7

#6 Hmm ska se vad jag kan trolla fram, har ett ljusgrått garn som visserligen inte är gjort för växtfärgning från början men som jag aldrig kommer använda i det skick det är nu. Och ett vitt som är gjort för växtfärgning (men som istället är mitt enda ordentliga vita ullgarn)… återkommer

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: