Annons:
Etikettallmänt
Läst 1616 ggr
Keiran
2009-01-12 12:05

Träning

Så då börjar träningarna inför event IX. Tydligen ett lugnt år men ser framemot att få se mer av lajv och andra evenemangsformer under året. Men det känns gott att träningarna inför lajv har börjat.

/Keiran

Annons:
Ahnna
2009-01-13 11:02
#1

Vad är det för träningar? *nyfiken*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Keiran
2009-01-13 11:59
#2

Medeltida härkamp med västgöta hird utanför falköping. Ska bli kul. Så småningom hittar jag nog någon att träna in ridning. Så jag kan utveckla mina kunskaper för tournering men det lär ta tid. Har bara suttit till häst ett par gånger. Kan minstinde styra och komma i rörelse än så länge.

Rätt så skönt att hålla på med sådana kraftdjur. Gäller bara att visa sin domninerande ställning.

Ahnna
2009-01-13 18:22
#3

#2 Hästar handlar inte om dominans, om det var det du menade. Det handlar om samspel och gemensam respekt. Flört

Har er förening någon hemsida?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

niare
2009-01-13 22:50
#4

fast han måste ju visa vem som är ledare för flocken när det gäller hästar oxå.

kirre
2009-01-14 10:10
#5

# 2 det finns en riddarförening i götene

Ahnna
2009-01-14 12:11
#6

#4 Därom tvista de lärde… Flört För mig handlar inte någon djurhållning om dominans utan om samförstånd.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Anthka
2009-01-14 14:12
#7

# 2 och #4, det beror väl på vad man lägger in i ordet dominans, vad man anser att ordet betyder.

För mig (som håller med #2) är dominans ett negativt ord och ingenting att sträva efter varesig i rellationen till människor eller djur.

Självklart behöver man visa vem som är alfa, vem som är högst i rang, (du har rätt i det #4) framför allt med flockdjur som hästar eller hundar. Men det tror jag att man kan göra utan att "dominera" djuret.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: