Annons:
Etikettevenemang
Läst 1496 ggr
Ahnna
2009-02-21 12:34

Bästa tiden för event?

När på året åker du helst på event/marknader och varför?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
2009-02-21 12:38
#1

Jag röstade på rött parti, för jag är så frusen av mig. Sommaren är alltså bäst för mig! Men det är mysigt att åka andra tider på året också, om man är rätt klädd… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-02-21 12:55
#2

Jag åker året om om jag kan, dvs att det inte krockar med skola, jobb eller något annat såsom födelsedagar och dylikt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

niare
2009-02-21 18:34
#3

jag åker helst sommar :P men åker året runt endå men föredrar sommaren om det inte är 30+ :P

Salo
2009-02-21 22:10
#4

Sommaren är skönast så länge det inte är olidligt varmt. Men jag brukar överleva det rätt bra ändå. Gillar värme mer än kyla. Vår och höst är inte fel heller så länge det inte är kallt och blött.

Ahnna
2009-02-22 10:29
#5

Nej, usch för kyla och väta! 2004 låg jag ute i paviljong i tre veckor i sträck och åkte mellan olika medeltidsevenemang utan att åka hem emellan - och det regnade tamigfan varenda dag! Förvånad Det var sol ibland, men aldrig tillräckligt för att de blöta tälten skulle hinna torka…

Blä!!!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-02-22 14:44
#6

Beroende på var man sover så spelar det faktiskt ingen roll, sålänge det inte är råkyligt och blött..

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
[trollduva]
2009-02-25 23:48
#7

jag tycker sommaren är bästa årstiden för att det är varmt,solen skiner,man kan sova i tält utan att frysa ihjälSkrattande

LinaN
2009-02-26 01:20
#8

#7 jag fryser ju oavsett årstid… tills solen står på så man ligge ri en ångbastu ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-02-26 10:50
#9

#8 Åh, fy sjutton, vilken hemsk medeltidsvecka jag kom att tänka på nu! 2004 i SCA-lägret utanför Visby… Det var så varmt i paviljongerna att man vaknade klockan 5 och kunde knappt somna om. All smuts som fanns i tältet kletade fast på kroppen på en och med tanke på avsaknaden av duschar så var det väldigt otrevligt att ha det så i 10 dagar i sträck. (Jag hittade dock en dusch!) När vi skulle fälla lägret sista dagen så hann vi ta bort alla stolpar på våra tält och sen var det bara att sätta sig ner med vattenflaskan i näven, för då gungade världen! Jägarns, vad varmt det var! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-02-26 11:18
#10

#9 huga låter inte som nån höjdare….

Jag tycker att det är bättre att frysa, för då kan man alltid klä på sig mer, men är man varm och svettas kan man ju bara ta av sig tills man är naken inpå kroppen… Sen fortsätter man vara äckligt varm och kletig av svett.

Nej tacka vet jag kallare/svalare evenemang där man hellre klär på sig mer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-02-27 10:16
#11

#10 Jag vill ha nåt precis mitt emellan… Hellre varken för varm eller för kall, ju! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

h00jff
2009-02-27 10:58
#12

Sommaren såklart, bäst väder (om man inte bor i Sverige ;) ) och lite mera ledig tid!

[trollduva]
2009-02-27 16:27
#13

jo,det är enda nackdelen med att tälta på sommaren,på dagen blir tältet en bastuSkrattandedet lyckas man glöma mellan varvenCool

Annons:
Anthka
2009-02-27 17:21
#14

#13 inte om tältet har möjlighet för luftgenomströmning.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
2009-02-28 00:56
#15

#14 industrifläkt :D

Hade vart väldans smidigt, men när jag bygger tält ska det gå att vädra ur ordentligt så man inte får värmeslag :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2009-02-28 09:20
#16

#15 detär smart att sy ett "vädringsfönster" på motsatta sida mot ingången, då blir det en helt annan cirkulation på luften.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: