Annons:
Etikettmat-dryck
Läst 2654 ggr
LinaN
2/10/09, 3:32 PM

Grytor?

Var får man tag på bra grytor att hänga i trefoten?

Jag har inte möjlighet att tillverka en gryta själv.

och hur gör folk när de steker grejor ute i fält?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
AutumnWicca
2/10/09, 10:25 PM
#1

jag har hittat en gjutjärnsgryta på loppis, det är bara leta leta och är den rostig kan man borsta med stålborste och sedan behandla den med olja, massor!

Steker gör jag i grytan, lite olja eller smör så går det fint :)

Lycka till i sökandet!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2/11/09, 12:51 PM
#2

Grytor och stekspadar i metall (oftast med träskaft) finns ibland på loppis eller hos antikhandlare. Det enklaste att steka på över öppen eld är en helt platt sak i järn, som påminner om en platt spade. Vissa som jag har sett har haft en låg kant, ungefär som en pannkakslagg.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

wollmar
2/12/09, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag är på väg att ta in smidda grytor i storlekarna 2,5 liter, 7 liter och 14 liter. De kostar 500,800 och 1000:- eller 2100:- för hela setet. Bifogar en bild. Maila mig för intresse och fler bilder på olabets@hotmail.com

Du känner ju till det här redan, Lina, men det kanske finns andra som läser det här också, tänkte jag.

Ahnna
2/12/09, 11:58 AM
#4

#3 Håller verkligen de där för eld? De ser så tunna ut, som att de kommer brännas sönder i botten efter ett tag… *orolig*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

wollmar
2/16/09, 1:08 PM
#5

Det är absolut ingen fara. Jag har använt ett par av en mindre storlek från samma leverantör två säsonger, och de har fungerat utmärkt. De grytor jag ska ta in nu, de som är på bilden, är dessutom tillverkade av tjockare plåt, så de håller ännu bättre.

Jag har de avbildade proverna hemma, så om någon vill känn på dem går det att ordna, förutsatt att man träffas i Stockholmstrakten.

Missa inte chansen att skaffa en schysst uppsättning grytor! Men det är bråttom om man vill ha det extrapris som jag erbjuder just nu!

Upp till toppen
Annons: