Annons:
Etikettallmänt
Läst 2167 ggr
LinaN
3/10/09, 10:00 PM

Ahnna lever :)

ja, hon lever ^^

prata med henne i nästan 2 timmar nyss på telefon, hon ligger i influensan och det är därför hon inte vart online på ett tag.

Så nu får hon se till o krya på sig så vi inte lever rövare fullständigt här :D

Vi (eller ja iaf jag) saknar dig här ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
3/10/09, 10:12 PM
#1

Idag kan jag vara online i alla fall, igår var jag nästan död… Flört Trodde faktiskt inte att jag skulle överleva när jag hade varit ute i en kvart och fodrat hästar och halsen värkte nåt så förb***at av att ha andats in kall luft. (För näsan var ju täppt, förstås.) Då ville jag bara gå och lägga mig någostans och sova i en vecka. Men idag är det liiite bättre.

Av någon anledning så har inte Ibuprofen (Ipren och Ibumetin) någon effekt på influensa, i alla fall inte den här som jag har. Såhär sjuk har jag aldrig varit, helt ärligt. Nya tidens superinfluensa? Jag tror det. Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
3/10/09, 10:15 PM
#2

skulle inte du ut til lhästarna? ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
3/10/09, 10:21 PM
#3

#2 Jo… Oskyldig Men jag fick ångest. Det gör så ont i halsen (fortfarande) att gå ut, så jag törs knappt… Vet ju hur jäkla jobbigt det blir. Dessutom är hästarna vana att gå in lite senare så de vill nog ändå inte gå in ännu. (Men jag hade ju tänkt fodra och släppa in dem lite tidigt ikväll för att slippa gå ut mitt i natten när jag troligen mår ännu sämre.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
3/10/09, 10:35 PM
#4

#3 uscha ångest är inget kul (du kan ringa om du vill)

men förr eller senare måste du ju ut till tottosarna. *styrkekram*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
3/10/09, 10:39 PM
#5

#4 Nädå, inte "riktig" ångest, bara lite jag-vill-inte-gå-ut-för-det-gör-så-ont-i-halsen-då-känslor. Men nu måste jag gå ut i alla fall, för jag har en box kvar att mocka. (Orkade inte i morse, för sjuk.) Men jag stövlar förhoppningsvis in här igen om en inte alltför lång stund.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

niare
3/10/09, 10:45 PM
#6

jag åkte på sån infulensa för 2 veckor sen, börjar bli bättre nu dock väldigt förkyld men de verkar gå sånt skit nu… :P

Annons:
AutumnWicca
3/10/09, 11:04 PM
#7

Krya på dig Ahnna! Urk för att vara sjuk!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
3/10/09, 11:18 PM
#8

#6 Var det också en såndär "riktig" flunsa, som man blir totalt mosig i huvudet av? (Sådär så att man börjar förstå folk som ger upp och tynar bort i t.ex. cancer och AIDS…)

De gånger jag har haft influensa förut har jag haft hög feber och ont i kroppen, men den här gången var (är) det helt sinnesrubbat jobbigt! Kan knappt få luft, halsen värker, molande värk i käkarna/munnen, ont i hela huvudet, pannan (ögonen) gör ont av ljuset från lampor och så vidare. Har aldrig varit med om maken…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

niare
3/10/09, 11:33 PM
#9

ja de var verkligen så hemskt, trodde aldrig de skulle gå över :P

och de var riktigt jobbigt att gå till stallet och andas i kylan,, så förstår dej

Ahnna
3/10/09, 11:40 PM
#10

#9 Ja, fy sjutton! Som jag skrev ovan, jag tror att det här är den moderna tidens "pest", eller hur man ska säga. Muterade sjukdomar som slår till många gånger värre än de gjorde för 20-30 år sen. Jag har haft många influensor och halsflussar m.m. men inget som var såhär illa! Skrikandes Sist jag hade influensa spelade jag teater och jag minns att golvet sviktade under mig när jag gick och sen är det bara "svart" (men jag genomförde pjäsen, trots 40-gradig feber och ingen märkte nåt). Men nu skulle jag ALDRIG komma upp på en scen! Inte en chans, ens för pengar! Obestämd Såhär sjuk hoppas jag att jag slipper bli igen!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
3/10/09, 11:45 PM
#11

jag har också hört att detta års influensa har varit riktigt fördjäklig. Min mamma åkte på den och kunde knappt prati två dår, var sängliggandes i en vecka (sjukt totalt 2 1/2) och dessutom har hon inte kunnat dricka kaffe efteråt. Nu ahr hon gått över till te istället.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
3/10/09, 11:50 PM
#12

#11 Men säg inte sådär! Jag har inte tid att vara sjuk i över två veckor!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
3/10/09, 11:57 PM
#13

#12

Var inte menigen att skrämmas! Skäms

Jag hoppas för allt i världen att du slipper vara sjuk så länge!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
Ahnna
3/11/09, 12:00 AM
#14

#13 Jotack! Jag kan gärna bli frisk imorgon, jag har fått nog! Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anco
3/11/09, 9:15 AM
#15

Usch och fy…. hoppas du mår lite bättre nu.

Kram.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Ahnna
3/11/09, 9:47 AM
#16

Morgonrapport:

Jag är döende!!! Jag tror det, i alla fall. Oskyldig Har hostat så halsen är som ett öppet sår och bröstkorgen bränner… Nog nu!!! Jag vill bli frisk! Skrikandes

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ariel61
3/11/09, 4:02 PM
#17

* Te på kanelstång, hela nejlikor, färsk ingefära o honung för smaken.

*Gurgla med saltvatten…smakar kallsup men rensar svalget

*Värme, värme, vetekudde

*Sprit invärtes (vill ej uppmana till alkoholförtäring, men tyvärr hjälper det i måttliga mängder)

Anthka
3/11/09, 8:48 PM
#18

alternativt te på salvia och timjan + honung för smaken

glass som lindrar mot den halsen.

vila och värme

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
3/11/09, 9:44 PM
#19

#17 Bra tips, men spriten låter jag bli. Cool Mitt ex övertalade mig att prova en hutt Absinth en gång när jag var sjuk och det gör jag INTE om! Sprit ner i en sårig hals är INGEN hit! Skrikandes

#18 Ååååh, glass!!! Skulle göra vadsomhelst för glass just nu, tror jag.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: