Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2355 ggr
Ariel61
2009-03-11 15:46

OT: Earth Hour

Den 28 mars 20.30 - 21.30 är det Earth Hour. Hänger ni med?

Länk till WWFs Earth Hour-sida

Annons:
LinaN
2009-03-11 15:54
#1

jupp :D

då ska jag sitta i mörkret med mina värmeljus och brodera min struthätta tror jag :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2009-03-11 20:46
#2

Självklart, själv tänkte jag bränna upp mina röda juljus (så jag äntligen kan placera ut de vita vårljusen) och sticka någonting trevligt. Skrattande

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-03-11 23:36
#3

Jag har sällan lampor tända långa stunder i alla fall, samt att nästan samtliga är energisparlampor. Så jag kommer nog inte ändra min rutin nämnvärt den dagen, men tycker att det är bra om de som normalt förbrukar mycket energi slösar lite mindre för en gångs skull.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anco
2009-03-13 22:34
#4

Har nästan bara lågenegilampor, men kommer nog att släcka ner och myspysa med levande ljus den kvällen, såsom en del andra kvällar Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

SHV-Pysen
2009-03-20 13:35
#5

anmälde mig för ett tag sedan ^^är ju duktig på att tända lampor och tv överallt så det är väl bra om jag kan släcka dem någon timme

LinaN
2009-03-20 14:04
#6

fick en chock nyligen. Min elräkning låg på 1100kr på tre månader och då har vi ändå bytt till lågenergilampor i alla lampor utom en  i lägenheten! Misstänker att det är TVn som står o drar om dagarna (har den igång som sällskap, kanske inte det mest lyckade) på natten är den ju riktigt avstängd. sen brukar vi lyckas glömma dammsugare inpluggad och mobilladdarna sitter ibland i även vi inte använder den…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2009-03-21 10:22
#7

#6 Dra ur alla kontakter som inte används, inklusive kaffebryggare/vattenkokare och brödrost m.m. Och stäng av TV:n till förmån för en energisnål stereo eller nåt istället. Flört

Bor man i hus så är 1100:- per MÅNAD ganska normalt…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-03-21 12:29
#8

#7 fast vi bor i en 2a på 55 kvadrat… då är det litet väl mycket. micron är ju det som alltid står i. kaffe o sånt trams dricker inte vi ^^ blir kanske the nångång då och då, vi har frångått vår tedrickarritual om kvällarna….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-03-21 13:25
#9

#8 När jag bodde i lägenhet (hälften så stor som er) så kostade min el 200-300 kr per månad ungefär. Så 1100:- på 3 månader i en så pass stor lägenhet som ni har är inte onormalt dyrt, även om det kanske är mer än "normalt" för er.

Nog för att man kan snåla på el, men för mig i alla fall så finns det en gräns för vad som är rimligt. För jordens skull skulle jag kunna skrota både dator, TV, stereo och element, men hur skulle mitt liv se ut då? Jag har ingen lust att kliva tillbaka till 1800-talsmiljö bara för att de stora företagen i världen förpestar planeten. Obestämd Det är DE som borde skrota en massa onödig elförbrukning, men det kommer ändå inte att hända. De är och förblir förmer än alla andra så länge de tjänar pengar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-03-22 16:25
#10

#9 jo det är sant. Men det finns ingen anledning att sitta och glo på judge judy bara för att tvn är igång… känns ju inte nödvändigt alls. Då är det ju bättre att stänga av burken, spara el och slippa fastna i program man inte vill se.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-03-23 10:27
#11

#10 Ja, det tar jag för givet. Men menar du att du tittar på Judge Judy, inte på Days of Our Lives eller Glamour? *retas* Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-03-23 13:40
#12

#11 jag följer hem till gården, det räcker. odessutom är det inte sådär äckligt amerikanskt! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-03-23 16:28
#13

#12 Jag såg mycket på den förut också, när jag alltid kom hem från jobbet precis när den gick på TV. Det tråkiga med såna där serier är att man aldrig får veta hur det slutade, för det tar aldrig slut! Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Anthka
2009-03-23 17:07
#14

#13 låter som någon av evighetsserierna som gick när jag var tonåring, jag kunde göra ett uppehåll på säkert två veckor (serien gick varje dag) utan att historien gick särskillt långt frammåt.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-03-23 17:12
#15

#14 Nej, precis. Sånt är så tråkigt i längden, tycker jag, så jag blir aldrig någon långvarig fan av såna serier. Tacka vet jag filmer - de tar slut! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-03-23 19:12
#16

hihi, den här serien händer det ju mer i än i glamour och days of our lives. De amerikanska serierna räcker ju med att man kollar en gång i halvåret så har man koll på vad som händer.

Hem till gården får man ju följa 5-6 olika familjer och det händer alltid något. Så på en vecka hinner man missa mycket om man är borta. o sen visas ju 2 avsnitt per dag dessutom :)

fast hem till aidensfield är bara tråkig.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-03-23 23:59
#17

#16 Heter den inte "Tillbaka Till Aidensfield"? (Heartbeat.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-03-24 00:27
#18

#17 hem eller tillbaka, nästan sak samma ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: