Annons:
Etikettallmänt
Läst 1586 ggr
Ahnna
2009-02-12 18:27

Vad vill ni se mer av på sajten?

Det känns som att det är dags för en ny sån här tråd, särskilt efter den senaste tidens långdragna diskussioner om växtfärgning. Skäms

Vad saknas/behövs det mer av på den här sajten? Är det något ämne som DU vill skriva en artikel om?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Spejare
2009-02-12 18:54
#1

tycker skulle vara kul om man kunde lägga upp några "mönster" på olika kläder (alltså själva klänningen/dräktens mönster på pappret)Skrattande

Anthka
2009-02-12 18:59
#2

Om det skulle finnas intresse har jag en påbörjad artikel om materiallära (grundläggande egenskaper, historik, bearbetning)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

droander
2009-02-12 19:28
#3

Du menar altså att man måste välja???

Skämt åsido^^ det fanns ju inget val som var någonstans mittemellan (ond bråd död är ju inte favoritämnet^^)

Något som jag väldigt gärna skulle vilja se (eftersom jag själv tycker att det är så underbart) är läkeöter och magiska örter och mytologin/skrocket runt dem^^

Ahnna
2009-02-12 20:00
#4

Många intressanta förslag! Glad

#2 Jag har skrivit en artikel om material redan, men din kanske innehåller annat? Jag ska leta upp min så kan du läsa den och jämföra.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-02-12 21:25
#5

Grundläggande läderarbete och vård av läder kan vara bra :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2009-02-12 22:19
#6

#4 men titta, och jag har till och med kommenterat den (börjar visst bli gammal och virrig)

Den jag har är lite mer på temat historik och berabetning/framställning av de fyra naturmaterialen (Ull Silke Lin och lite om Bomull) än vad din är.

Jag har ingenting om knappar eller kantband eller päls utan det jag har innehåller: materialtyp - historik - framställning/bearbetning och egenskaper (varför är just dessa material vanliga/populära).

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
Ahnna
2009-02-13 10:37
#7

#6 Låter bra, en sån artikel vill nog många läsa! Glad Min artikel var mest på begäran från flera som ville ha grundläggande materiallära, typ. "Lite om allt".

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-02-13 12:55
#8

#7 Då fixar jag så den blir läsbar (just nu är det stolpversion inför föredraget på årsmötet). Hur läggs den ut på sidan sedan? Kan jag göra det själv eller fixar du det?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-02-13 14:06
#9

#8 Jag kan göra det om du vill, så slipper du sätta dig in i hur det funkar med artikelpublicering. Maila den till mig i så fall.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PogoPedagog
2009-02-13 21:19
#10

Skriv om MUSIK! Glad

Man kan aldrig få för mycket fakta om instrument, tips på skivor, notor och annat kul.

Ahnna
2009-02-13 21:49
#11

#10 Ah, ett ämne som jag inte kan så mycket om… Medeltida musik. Jag har en bekant som kan massor och som spelar många olika instrument och av en händelse så kanske jag kommer springa på honom imorgon. Jag kan nog fråga honom lite om var man hittar bra fakta att förlita sig på.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

niare
2009-02-15 23:09
#12

hmm kan ju säga att de som bor nära mig (mönsterås) får jättegärna komma på föreläsning om heliga birgitta den 2/3 och

medeltida mat den 20/4

men som sagt bor kanske inte så lägligt hehe

Ahnna
2009-02-16 10:24
#13

#12 Är det du som håller i föreläsningarna?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: