Annons:
Etiketthantverk
Läst 1745 ggr
Ahnna
3/1/09, 7:58 PM

Var hittar du inspiration?

Var hittar du din inspiration till hantverk? Målningar och fynd? Böcker? Filmer? Annat?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Anthka
3/1/09, 8:04 PM
#1

Allt ovanstående. Målningar, fynd, böcker, till viss del filmer (beror på tidsålder). Andra människors skapelser kan självklart inspirera.

Någonting som jag läst eller sett kan sätta igång en tankekedja (som kombineras med annat jag läst/sett) och sluta i ett färdigt projekt.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

[trollduva]
3/1/09, 8:19 PM
#2

i allt det du har nämt redanGladoch andras kläder

AutumnWicca
3/1/09, 8:31 PM
#3

För mig ofta andras alster. Sysidan.se har ju så man kan kika på andras bilder och söka på tex medeltid, lajv historiskt etc!

Sen böcker så klart

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
3/1/09, 10:05 PM
#4

#3 Sysidan är en utmärk källa för inspiration, tycker jag, men man får samtidigt ha ett väldigt kritiskt öga. Det är försvinnande få på den sajten som gör historiskt korrekta kläder/saker. (Alla mina är inte HK heller!)

Jag har kommit ifrån den där nu-ska-jag-fundera-ut-en-ny-egendesignad-klädsel-fasen, så nu vill jag ha fakta och åter fakta innan jag sätter mig ner och hantverkar. Det ska helst vara avbildat på något sätt eller finnas ett fynd som styrker teorier och idéer. Jag ser det inte som en begränsning av min kreativitet, utan som ett sätt att lära mig mer om dåtidens hantverk. Jag sätter mig ju inte och broderar med en broderiteknik som inte har dokumenterats från den tidsåldern jag vill efterlikna, om någon förstår hur jag menar? Jag bryr mig alltså om att både resultatet och tekniken överrensstämmer med avbildningen/fyndet.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
3/1/09, 10:09 PM
#5

nätet, marknader mm… varhelstifrån kan jag få ideer…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: