Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1950 ggr
LinaN
2009-03-31 17:09

Ytterplagg klara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så! Nu är mina ytterplagg klara iaf! :D

En handsydd struthätta i vadmal, med enkla broderier. Broderierna tog inte så lång tid men gav lagom arbetat intryck. Broderi i entrådig ulltråd som jag fyndat på tr*dera

Manteln handsydd i medeltidsmode EU-serie (den som utgått ur sortimentet pga väveriet ska blanda in polyester och höja priset) inga broderier ännu, och är faktiskt osäker på om jag ska göra några för den blev bra som den är. Får fundera vidare.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
2009-03-31 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detaljbild av broderiet

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2009-03-31 17:11
#2

Kanske ska tillägga att jag använt bockstensmannens struthättemönster men utan struten.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-01 12:08
#3

Najs! Glad Men självklart måste du brodera manteln också, det lovade du ju i den andra tråden! Jag vill se din räv!!! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-01 12:26
#4

#3 fast ajg börjat undra om det inte blir för mycket… Räfven han ska ju om inte annat vara på min hängsleklänning… Får fortsätta fundera, för jag är väldigt osäker på det hela nu när manteln faktiskt är klar. Den blev sjukt snygg när den var helt "plain"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-01 12:27
#5

#4 Broderier har väl aldrig skadat nån? Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-01 12:30
#6

#5 jo, mina fingrar ^^

Men jag känner det att jag har 2 klänningar att handsy om jag inte får för mig att köpa tyg till en ny underklänning också, för isf har jag tre klänningar att handsy på mindre än en månad och det känns som om broderierna får komma litet på kant där… Har jag tur får jag tyget denna veckan :)

Kerstin kan trolla! De två tygerna som var slut när jag skulle beställa har hon plockat hem från grossisten som hade några spillmeter i sin butik var nu i landet han hade sin butik då hon ändå hade vägarna förbi. Så nu är de metrarna på väg till mig :) Ibland har man sån jäkla tur ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2009-04-01 12:37
#7

Är du säker på att det gröna är äkta vadmal? Det ser väldigt mycket ut som ett tyg som kallas "brittiska arméns yllefilt", nämligen. Jag har precis sytt två mantlar i det tyget och det är en slående likhet med din bild. På vadmal brukar man ju kunna se fibrerna/hårstråna. (Men hättan är fin i alla fall, jag bara undrar över materialet.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-01 12:41
#8

#7 det är inte ren vadmal för jag gillade inte den gröna som är mer åt det petrolblå hållet. Men det är mkt möjligt att det är brittiska arméns filt, för den låg på 180 bredd o för 120kr metern eller nått.  Billigt, bra och vansinnigt varmt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-01 12:56
#9

#8 Japp, då är det brittiska arméns. Den är alltid 180 eller 160 cm bred. (Jag tyckte väl att den var extremt bekant när jag såg bilden!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[trollduva]
2009-04-01 13:55
#10

snyggtGladvilka härliga färger

Anco
2009-04-01 20:44
#11

Mycket välarbetat och vackert.

Det är så inspirerande att se era arbeten.Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

MegN
2009-04-03 14:01
#12

#8 Var köpte du det där "brittiska arméns" då? Verkligen bra pris 120 kr på 180 cm bredd…!

LinaN
2009-04-03 14:51
#13

#12 medeltidsmode :D

köper uteslutande mitt tyg därifrån numera.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Balinidina
2009-04-04 03:35
#14

Mycket snyggt.

MegN
2009-04-13 15:11
#15

#13 - är det den som heter IU6 ??

Upp till toppen
Annons: