Annons:
Etikettallmänt
Läst 1439 ggr
LinaN
2009-04-21 20:00

Tack Ahnna!

Hämtade ut grejorna idag! och jag är väldigt nöjd med garnerna! helt förälskad i det mörkt mossgröna garnet och det hallonrosa! De två andra var också helt ok, men just de två blev jag störtförtjust i!

Väskan blev helt ok :) Skönt att slippa sitta med den själv också inför ale :D Gillar att den är mjuk i sidorna och stretchar litet beroende på hurmycket grejor jag knör ner i den :D

Pannbandet till hästen blev också jättebra, ska ner i källaren och rota rätt på det träns som den ska sitta på sen och leta rätt på hans hackamoore också :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2009-04-21 22:58
#1

Vad bra! Skrattande Angående väskan… Lädret har varit med ett tag, därav lite rispor och små fläckar. Jag ville ju sy den i det nya lädret, men det har inte kommit än.

Ta bilder på Harry i tränset med nya pannbandet och dig själv bärandes väskan och kanske nåt nålbundet eller broderat med nåt garn?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-21 23:12
#2

#1 blir nog en ny mössa av ett av garnerna, men de är så fina att titta på så jag vet inte om jag vågar göra något av det ^^ vad är det hallonrosa färgat med?

Men Bild på Harry kommer :D Ska som sagt försöka få ihopa tränset asap :D

Ska smörja in väskan ikväll eller imorrn så att den mörknar litet :) Men jag är väl inte helförtjust i saker när de ser helt splajsans nya.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-22 10:34
#3

#2 Det rosa är färgat med koschenill, samtliga är betade med alun och vinsten. (Då får man den där klara, mättade färgen.)

Jag var lite tveksam till väskan, tänkte fråga om du ville att jag skulle färga in den med nåt, men så tänkte jag att du nog ville ha den så vikingatida som möjligt, så jag gjorde inget åt den. Jag gjorde hålet för öglan lite större än öglan, för att man ska kunna stänga väskan med lätthet även när den är tokfull, samt att man ska kunna stänga den med en hand. (Jag testade, det går.) Det ska ju aldrig vara svårt att stänga sin väska, ens när man har hela sin packning nerknölad i den… Oskyldig (Jag har testat det mesta!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-22 13:54
#4

#3 aha! så det var därför hålet vart större! jag funderade litet här igårkväll "undra varför det blev så stort…" men nu vet jag ^^ Har inte provpackat den ännu, med astmamedicin, penningpung o allt ännu, men det kommer i dagarna :D Har inte rotat fram all utrustning ännu.

Igår så rotade jag fram sånt som jag ska ta med och sälja :D Litet ullbrodergarner, mina växtfärgade garner jag gjort själv, smycken och småsaker som jag inte anvnänder själv och så ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2009-04-22 14:33
#5

Förresten, är garnet du skicka med betat?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-23 11:24
#6

#5 Nej, det är helt ohanterat.

#4 Jag hoppas det inte blev för fult med ett lite större hål? Det var "för din bekvämlighets skull" som jag gjorde så. Flört Tråkigt nog var min mattkniv slö och skar inte 100-procentigt raka kanter, vilket jag svor en del över. (Särskilt när nämnd mattkniv hoppade upp och bet mig i fingret.) Har nu skaffat nytt blad till den, men det hjälper ju inte dig och din väska… Skäms

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
2009-04-23 13:01
#7

#6 det är inget jag tänker på längre, inte nu när jag vet anledningen till varför du gjorde så ^^ jag tycker inte det är så skoj o stå o stirra på min väska medan jag försöker stänga den och slutligen i princip får ta av mig väska och skärp för o stänga ordentligt ^^ så detta fungerar utmärkt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: