Annons:
Etiketthantverk
Läst 4327 ggr
LinaN
2009-04-22 22:13

Medeltida pannband ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ahnna tillverkade ju ett pannband åt min häst, och det blev supersnyggt på honom. synd att han har så mycket pannlugg att pannbandet försvinner under allt hår….

Tycker att denna modellen vart mkt snyggare än den i h**ks-katalogen, denna kändes mer rustik och medeltida.

Sen har jag rotat fram ett gammalt träns från 1800-frös-ihjäl som jag ska använda som mall när jag gör ett nytt träns åt harry just för tornerspelandet i framtiden… Sen att de i stallet tycker jag är knäpp som just nu har 3 träns hängandes på samma krok det får stå för dem ^^ Undrar hur de kommer reagera den dagen jag släpar med ett riddar-schabrak ut och snörar på hästen ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
LinaN
2009-04-22 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rakt frammifrån inkl min skugga… Harry vart inte alls samarbetsvillig, han ville helst gå in, äta sin middag och softa ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[trollduva]
2009-04-23 01:21
#2

snyggt,konstiga miner får jag alltid när jag kommer släpande med alla riddarprylarSkrattande

LinaN
2009-04-23 01:49
#3

#2 jag har många knasiga idéer för mig även om jag inte släpar med mig riddarprylar ^^ de tittade konstigt på mig när jag skulle rida luciatågiförd mörkblå mantel ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-23 11:18
#4

De där funkade ju bra! Jag var lite orolig för passformen eftersom jag inte kunde se hästen själv, utan bara sydde efter dina anvisningar, men det passade ju. Glad Kanske att spetsen skulle vara lite mjukare så att pannbandet kommer ner lite mer från örat, om du förstår hur jag menar?

Sen är det ju tyvärr så att med narvsvärta som man köper som lekman får man aldrig samma mättade svara färg som det är i köpta träns. Det snyggaste hade varit att sy ett helt träns i samma läder och färga med samma narvsvärta. (Något som jag själv har tänkt göra i hundra år, ungefär, men det blir aldrig av.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-23 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 du menar så som jag själv funderat på att göra? :) Sy ett eget träns som man har i speciella sammanhang ^^

men jag tyckte den svärtan vart hur fin som. Den känns inte lika artificiell som den som köpta träns har… de är högblanka och känns nästan plastiga….

Typ ett sånt här funderar jag på att tillverka…. bilden har legat i min samling i evigheter så vet inte varifrån den kom från början…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-04-23 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Jag tycker att den där modellen är lite för mysko, jag. Obestämd Jag ser inte syftet med två nackremmar…? Hästen behöver ju utrymme för luftstrupen och är käkremmen spänd sådär hårt så blir det inget sånt utrymme. Men en liknande modell hade jag kunnat tänka mig att sy, med käkremmen fäst från den första ringen vid örat istället.

Fast jag har ju ett skryt-träns redan! Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
2009-04-24 01:02
#7

#6 chansen att hästen krånglar sig ur det tränset vid en avtrillning eller uppbindning är ju minimal tack vare dubbla nackband….

alldeles för trött för o tänka just nu. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
2009-04-26 18:06
#8

Så fina hästar :) man längtar ju tillbaka till då man fortfarande kunde rida!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2009-04-26 21:43
#9

#8 Det är aldrig försent att återuppta sånt! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-04-26 22:17
#10

#8 kan inte mer än hålla med Ahnna, har du vägarna om trollhättan hör av dig så får du ta en liten runda i paddocken på min totto :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: