Annons:
Etikettallmänt
Läst 1696 ggr
Heleneafelm
4/29/09, 12:26 PM

Kopia på medeltida dokument

Jag ska medeltids-pimpa mitt vardagsrum, lite lagom sådär, och på murstocken ovanför öppna spisen skulle jag vilja ha ett par medeltida dokument som ögongodis när man längtar till nästa evenemang.

I filmen National Treasure köper Nicholas Cage en kopia av The Declaration of Independence i museets souvenirbutik Glad, har någon råkat se något liknande här i Sverige, med något medeltida dokument?

Annons:
Ahnna
4/29/09, 1:02 PM
#1

Nej, inte vad jag kan erinra mig. Men med lite pillande kan du ju göra ett eget! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
4/29/09, 1:12 PM
#2

Eller så tar du en bild ur manessekodexen eller annan kodex, förstorar och målar upp på en canvas. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
4/29/09, 1:28 PM
#3

#2 Jag har en sån påbörjad men saknar penslar för att måla klart. Måste hitta flata penslar i rätt storlek… Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
4/29/09, 2:08 PM
#4

#3 rusta har ett paket med syntetpenslar, flata som går från 3-4 mm breda till 2cm breda…. de är super att jobba i både acryl o olja, väldigt pålitliga… lätta att göra rena dessutom :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
4/29/09, 2:29 PM
#5

#4 Hmm, Undrar om ÖoB har det också…? Rusta ligger nämligen någonstans dit jag inte hittar i Gävle, men ÖoB hittar jag till! Skrattande

Jag har textilfärg redo till min "wallhanger", som är skissad och klar. vill gärna ha den färdigmålad till 18 juni, då jag ska ut och bo i paviljong och behöver dekorera insidan lite.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
4/29/09, 3:40 PM
#6

#5 ÖoB har ibladn något liknande ja, borsten är litet orange och skaftet blått, kommer i 10-15pack eller nått sånt….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
4/29/09, 3:45 PM
#7

#6 Låter bra!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Heleneafelm
4/29/09, 6:50 PM
#8

Nu är ju jag inte så "pillig" av mig, brukar skylla på min trasiga axel, men jag var dålig på handarbete redan innan skadan…Oskyldig Men Manessecodexen var ett bra tips! Modern teknik är jag bättre på och jag vet att det finns företag som kan skriva ut bilder på canvas….så kan det nog bli bra nog, i brist på egen fingerfärdighet! Skäms

Upp till toppen
Annons: