Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1961 ggr
RosaGosa
2009-05-26 12:55

Hur göra "fuskärmar"?

Skulle behöva er hjälp…

Har en klänning med väldigt långa och vida ärmar som skulle behöva ha en underklänning til. Men under sommaren är det väldigt varmt så jag tänkte jag skulle fuska lite och göra ett par fuskärmar.

Tanken är att använda ett lite finare tyg och brodera dem samt fästa pärlor på dem och fästa dem vid axeln på överklänningen.

Har ni några tips till mig… tygval, hur fästa ärmarna inne i klänningen eller är det aldeles för fuskigt att göra så som jag tänkt.

Tacksam för svar!

Annons:
Anthka
2009-05-26 15:10
#1

Du skulle kunna sy fast de i axelsömmen. Det ger ett par permanenta fuskärmar.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

RosaGosa
2009-05-26 17:31
#2

ja det har jag funderat på men jag skulle vilja använda ärmarna till fler klänningar…

LinaN
2009-05-26 17:51
#3

då kan du sy fast små hyskor och hakar längst in… alternativt sy snöröglor och snöra fast dem.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

RosaGosa
2009-05-26 18:34
#4

snöröglor lär ju som ett bra alternativ…. *funderar vidare*

lillalollo
2009-05-27 01:03
#5

Kika på denna länken

Här kan man köpa lösa ärmar i olika färger, men det går att lista ut deras idé hur sitter de fast? enligt texten är de  fastnålade .

Har funderat på det själv. En bunke lösärmar så slipper man byta hela stassen bara ärmarna efter humör och behovKyss

RosaGosa
2009-05-27 14:26
#6

Fastnålade lät inte som någon bra lösning tycker jag men tack för länken…  borde väl gå lika bra med knappar eller öglor? är precis sådana där ärmar jag vill sy :-)

Annons:
Ahnna
2009-05-28 14:39
#7

#6 Det borde räcka med en enda knapp uppe vid axeln som håller fast ärmen, sen ligger den ju runt din arm och hålls på plats på så vis.

Annars rekommenderar jag att sy fast i axelsömmen, med ett eller två stygn som du bara klipper av när du vill ta bort ärmen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
2009-05-28 20:20
#8

#7 tack! Ja ett litet stygn är ju en mycket bra ide… att jag inte tänkte på det :-)

Vilken tur att iFokus finns :-)

Upp till toppen
Annons: