Annons:
Etikettevenemang
Läst 3708 ggr
Ahnna
2009-05-15 12:01

Ekenäs Slott 2009

30-31 maj är det dags för marknad och tornerspel vid Ekenäs Slott utanför Linköping/Norrköping igen.

Kom gärna dit, ni som har möjlighet! Jag åker dit med min ädla springare och visar upp mig på tornerbanan tillsammans med några andra riddare ur Nordic Knights, och vår tältby med aktiviteter är öppen som vanligt.

Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Anthka
2009-05-15 12:10
#1

Jag kommer, och befinner mig i mina (varma) kläder någonstans i närheten av banan.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

AutumnWicca
2009-05-15 12:43
#2

jag skulle gärna åka dit en av dagaren men vet inte hur jag ska ta mig dit… har ju varken bil eller körkort..

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
2009-05-15 12:52
#3

#2 På hemsidan för spelen står följande:

"Bussförbindelse, buss nr 539, närmaste busshållplats heter ekenäs slott och ligger 2km från slottet på björsätersvägen." http://www.rileytoorn.com/ekenas/bussinfo.html

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

AutumnWicca
2009-05-15 13:19
#4

#3 den hade jag inte sett! tack så mycket, nu ska jag bara övertala gubben också :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

kirre
2009-05-15 14:59
#5

åker till Leksand den helgen

Vattnadal
2009-05-15 15:43
#6

Skulle ha varit i Leksand jag med. Fast jag kom in på kurs, och då jag ska starta företaget snart, tycker jag mig inte ha råd att banga mer utbildning…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
SHV-Pysen
2009-05-15 16:10
#7

Typiskt, jag som lovade min kompis att åka på någon islandshäst tävling den helgen Obestämd

Ahnna
2009-05-16 10:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Om någon av er kommer och vill träffa mig så vet ni väl vid det här laget hur min riddarsköld ser ut? Knacka mig på axeln och säg hej, vettja!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2009-05-29 00:51
#9

Det är möjligtvis ingen som ska till Ekenäs som åker förbi eller genom Linköping som skulle kunna hämta upp mig och sambon möjligen? Vi tänkte bara åka över en dag och då ta bussen tillbaka hem sen.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
2009-05-31 23:49
#10

Nyss hemkommen efter en underbar (kokande varm) helg.

Hur många härifrån var det som tog sig ut till Ekenäs och såg spelen?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-06-01 12:21
#11

Jag är helt slutkörd nu, men måste samla ihop mig igen för jag ska vara ute 6 helger i rad TILL! (Så det blir 8 totalt.) Det är bara att vända upp och ner på packningen, tvätta det som ska tvättas, stuva om, ta med nytt hantverk och åka iväg igen! Ingen vila här inte… Obestämd

Jag sålde rätt bra under helgen trots att jag knappt hade några grejer med mig att sälja. (Var mer fokuserad på tornerspelandet.) Bilder från evenemanget finns på Facebook om någon är intresserad.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
2009-06-01 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Handleden är förresten fortfarande jättekonstig efter tornerspelet. Den klickar när jag vrider på den, ska de göra det?! Obestämd Och ont gör det också, men det syns ingenting och jag kan ju använda handen utan att dö, liksom. Helmysko! I övrigt ser jag ut som ett vandrande blåmärke och hälften av blånaderna vet jag inte ens vad de kommer utav. Som vanligt när man har ridit tornerspel, alltså! Cool

Har spenderat morgonen med att skrubba mitt tält som har drabbats av fläcktyfus av fjärde graden, eller nåt sånt. Alger och mögel kan jag acceptera, men alla bruna fläckar?!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-06-01 12:52
#13

Du kan ha överansträngt, jag har en tå som knäpper o knickar. prova att sätta på handledsstöd nästa gång, eller linda litet lätt med en tunn linda så ska du se att det blir ett bättre stöd och du riskerar inte att vika dig i leden på samma sätt.

som jag skrev i den andre tråden, imprenex impregnerar och skyddar mot tillväxt av diverse små saker som kan få för sg att bosätta sig i din pavve.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
2009-06-01 13:03
#14

#13 Jag vet faktiskt inte vad som är knas med handleden, men jag fick ta emot en kalasträff rätt in i skölden när en annan riddare red mot oss och då knäppte det till i handleden och sen dess gör den ont. Jag tror att remmarna på insidan av skölden sitter fel, så att de tvingar leden att röra sig knasigt när en lans stöter i väldigt hårt. Det har aldrig varit problem förut, men den här gången gick inte lansen sönder som den skulle och då blir ju stöten tio gånger värre, liksom.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2009-06-01 18:26
#15

#11

oo jag är intresserad av bilder :) är det bara att söka på dig?

Vi hade planerat att åka ut med bussen till ekenäs men vi fick förhinder :( är lite smått bitter över det.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
2009-06-01 20:20
#16

#15 jag sökte på ahnna, men kände inte igen henne, hon vart helrakad på bilden men det är hon :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
2009-06-01 20:22
#17

#16

jag blev lite chockad :P men jag kände igen hennes ansiktsdrag från bilderna utifrån sysidan och skickade en vännerförfrågan på facebook så jag kan se hennes bilder :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
2009-06-01 20:23
#18

#17 jo, jag kände till slut igen henne på ansiktsdragen, men det vart konstigt o se henne så naken :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
2009-06-01 20:49
#19

#18

Man kan hitta dig på facebook också antar jag :) om inte annat kan ju gärna lägga till mig, Jenny Lööw om du har lust

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2009-06-02 12:06
#20

Min bild på Facebook visar mitt bättre jag, utseendemässigt. Jag hade gärna haft rakat huvud igen, men jag fryser så mycket på vintern… Obestämd

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
2009-06-02 13:25
#21

#20

Bilden på dig är helt underbar Ahnna! Jag blev bara förvånad :) FÖrstår att det blir kallt på vintern..

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2009-06-02 13:54
#22

#21 Jag är snyggare med snagg, helt klart. Men mitt hus har i snitt 8-10 graders "värme" vintertid så jag skulle nog inte överleva med snagg som det är nu.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-06-02 14:37
#23

Du får ha din nålbundna mössa på. nu när du har den! :D

i värsta fall får jag göra en till åt dig som du kan ha utanpå den mössan du har nu ju ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Hae-Mosu
2009-06-02 23:11
#24

Jo, det var en lyckad helg för oss beridna bågskyttar. Lite avsides rent lokalmässigt, men det ordnar sig till nästa år.

Ahnna
2009-06-03 12:35
#25

#24 Vem av dem var du? Vilken häst red du, hur såg du ut?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hae-Mosu
2009-06-10 01:16
#26

Du såg mig nog inte till häst; som arrangör hann jag inte med att tävla så mycket. Under show/uppvisning såg du mig nog däremot: Mycket rödklädd, koreansk still.

Ahnna
2009-06-10 13:48
#27

#26 Hmm… *tänka* Har du bild? Jag såg er inte så mycket på banan, mest nedanför när vi i tornerlaget red fram på ängen bredvid tältbyn. Så jag hann inte se er mer än hastigast.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Hae-Mosu
2009-06-10 20:01
Ahnna
2009-06-11 00:05
#29

#28 Aha! Glad Tror inte att jag såg dig nära någon gång, men på håll.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: