Annons:
Etikettevenemang
Läst 2352 ggr
Salo
6/1/09, 10:43 PM

HusabyMarken

Någon som ska till HusabyMarken i Husby Långhundra (Knivsta) den 6/6? Bockens Kämpar står för tornerspelsuppvisningen detta år. Jag kommer att vara där till häst, första spelet för i år *lite nervös* Glad.

Annons:
LinaN
6/2/09, 12:21 AM
#1

äh det klarar du fint! :D

Litet förlångt bort för oss tyvärr.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/2/09, 12:04 PM
#2

Jag vill säga grattis, men samtidigt inte. Flört Den banan är ju HEMSK!!! Förvånad Alldeles för kort, smal och tungsprungen. När jag red det spelet för några år sen höll man ju på att bli en våt fläck på ladugårdsväggen i ena änden av banan varje gång man kom tillbaka till boet. (För er som inte har varit där; banan är superkort och har en stor lada i ena änden som man rider rakt in i om man inte hinner bromsa.)

Hoppas att ni får kul och att era hästar är bättre lämpade för kort bana än min springare är! Glad Jag kan dessvärre inte åka dit och titta, för jag ska på en medeltidsmarknad i Enköping i helgen.

Lycka till!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[trollduva]
6/2/09, 3:01 PM
#3

2#kan se det framför mig,riddare som kraschlandar i väggen

LinaN
6/2/09, 3:02 PM
#4

#2 vad läskigt…. :S

red ut häromdagen på en ny ridstig och tänkte att här vart det fint o bra att galoppera! sagt o gjort efter en svag sväng och en backe uppåt så tog vägen helt plötsligt bara slut rätt in i en stor jäkla gran. Tror vi nästan satt på hasorna innan vi stanna ^^ Med hjärtat i halsgropen. hästen var lika förvånad som jag ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
6/2/09, 3:07 PM
#5

Måste säga att det var en väldigt snygg bild arrangörerna fått tag på till infon om tornerspelet Flört (tror säkert att Ahnna håller med mig)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Salo
6/2/09, 5:07 PM
#6

#5 Mmm, jag vet. Silverbocken (Nordic Knights), vet faktiskt inte varför de inte lagt upp nån på oss då föreningen skickat bild till dem vad jag vet. Men visst är bilden snygg…

Annons:
Anthka
6/2/09, 7:23 PM
#7

#6 sånt som händer, arrangörer gör som de själva tycker är bäst. Inget att bli upprörd över…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
6/2/09, 7:52 PM
#8

Kan någon upplysa mig vad detta rör sig om iom att jag har väldigt dålig koll på vilken tornergrupp som är vilken….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
6/2/09, 8:15 PM
#9

#8 om man tittar på bilden som arrangörerna har satt upp som "visningsbild" för tornerspelet i sitt program så visar bilden en riddare från en annan grupp och inte den grupp som arrangören har anlitat till årets tornerspel.

Men som sagt, det är vanligt att arrangörerna plockar en bild de tycker om och struntar i om bilden visar "rätt" grupp. Tittar man på de bilder som ekenäs har publicerat så visade de helt "fel", både förra året och i år. De som är insatta i grupperna ser felen, alla andra gör det inte…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
6/2/09, 8:42 PM
#10

#9 då var det som jag misstänkte då alltså ^^ men väldans klantigt gjort.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kirre
6/2/09, 9:05 PM
#11

Nej Medeltidens värld öppnar den dagen  aå jag ska vara där  och rida

Salo
6/2/09, 9:06 PM
#12

#2 Jobbigt. Inte kul med korta banor, men jag är van vid sånt så jag hoppas det går bra ändå. Vi får anpassa oss helt enkelt och göra det bästa av situationen.

#5 Nä, jag är inte upprörd.

Nu ser det dock ut att bli trist väder, hoppas det ändrar sig så man slipper regn åtminstone, för det är ju aldrig kul.

SHV-Pysen
6/2/09, 10:32 PM
#13

Har sagt att jag skulle ställa upp på att leda hästen på ponnyridning då, men hittar jag någon att åka med så kan det hända att man kan slingra sig..

Jag hade tänkt ha min nya röda klänning till nästa event, men har inte ens börjat sy på den än Tyst

Annons:
Ahnna
6/3/09, 12:20 PM
#14

#13 Dags att sätta igång, då! Flört

Jag tycker att det är sällan som man ser rätt riddare i reklamen inför ett tornerspel. Ofta byter ju arrangörerna tornerlag från år till år och då använder de fjolårets bilder till reklamen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
6/5/09, 11:45 AM
#15

Jag ska dit… kommer gå runt i en gul klänning så ser ni mig kom gärna o hälsa :-) röd mantel med pälskant om det är kallt :-) aldrig varit där förr så det ska bli roligt att se!

SHV-Pysen
6/5/09, 10:49 PM
#16

Mig kommer ni inte att se iaf. Blev ingen ponnyridining, nu ska man ställa ut en jycke istället…

Salo
6/7/09, 4:07 PM
#17

#15 Aha. Såg du mig då? Riddaren i vitt och grönt - Det "onda" laget?

Salo
6/7/09, 4:18 PM
#18

Var en trevlig vistelse i Husby. Fredagen var kall och blåsig, frös hela natten i vår paviljong som inte går att stänga.

Banan var helt ok tycker jag. Något kort men inte alls så farligt. Känns som tornerspelen blev lyckade också, underbar publik måste jag säga. Platsen i sig var väldigt mysig och passande.

Fick även bära Knivstafanan i nationaldagsfirandet till häst. Det var lite jobbigt då Messer stod och vila på ett ben hela tiden så jag satt helt snett samtidigt som fanan var något tung att hålla så länge, visserligen stötte jag den mot foten men foten fick jag trycka upp. Men det var roligt ändå. Gör gärna om det.

Messer skötte sig exemplariskt, är så stolt över honom. Tyckte att han blivit så lat och seg den sista tiden, lite gammal liksom. Men när han kommer på tornerspelsbanan får han energi nånstans ifrån så han var riktigt het och alert. Och under nationaldagsfirandet stod han helt stilla.

Jag är glad och nöjd över helgen.

RosaGosa
6/8/09, 11:13 AM
#19

#17 japp jag såg dig! min kompis stod och sålde sina saker vid ett marknadsstånd precis vid riddarpselen så jag hade en mycket bra utsikt så visst såg jag dig :-)  Ni gjorde ett bra jobb tycker jag på den lilla banan :-)

Måste dock få påpeka att kampen på marken inte alls såg så proffsig ut om ni ni vill ha lite kritik. kanske bara jag som är petig men ajg älskar trovärdiga fäktcscener sen den tiden jag själv tränade fäktning med svärd till fots. :-) Men hos barnen gick det nog hem!

Upp till toppen
Annons: