Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2285 ggr
AutumnWicca
5/10/09, 5:57 PM

vad gör ni medans ni hantverkar?

Jag håller ju oftas på med textilt hantverk och tycker inte om när det är tyst, oftas blir det något film eller musik.

Räcker det för er att hantverka bara eller brukar ni ha musik eller film på samtidigt? Kanske brukar ni ha "syjunta"?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
[trollduva]
5/10/09, 6:04 PM
#1

jag brukar ha tv igång samtidigtGlad

Anthka
5/10/09, 8:25 PM
#2

Beror på vad jag gör, målar jag så gör jag enbart det, samma sak om jag syr kläder (bortsett från fållningen den sker framför tv). Stickning och broderi, och andra liknande saker fungerar väldigt bra som kvällshantverk till tvprogrammen…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
5/10/09, 8:33 PM
#3

Jag brukar ha TVn igång, om det är film eller tv är litet skit samma, men det ska vara bra att titta på. inför marknader mm så brukar det bli mkt medeltida/historiska filmer :D

Har ju symaskin och allt i vardagsrummet (har ju bara en liten 2a)

TVn eller musik är mer eller mindre alltid igång.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
5/10/09, 9:44 PM
#4

#3

samma här :) det blir oftast filmer man sett förut så man inte behöver hänga med för att fatta!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
5/10/09, 10:12 PM
#5

#4 fast jag kör gärna filmer som är otextade (blir lätt så när man var aktiv före ipred) när jag hantverkar för då förstår jag dem bättre än om jag tittar på dem otextade.

Men annars är det ju filmer man sett många gånger förut :D just så man inte behöver anstränga sig för att hänga med :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anco
5/10/09, 11:17 PM
#6

När det gäller symaskinsjobb eller målning håller jag till uppe i min 'atelje' (låter flott, eller hur) är ett rum på övervåningen där jag har sy och målargrejor. Då är det oftast tyst, eller någon lugn musik på.

Fållning och broderande sker framför tvn ivardagsrummet. Likaså nålbindningen, eller om det är skönt väder kan det bli ute i solen på altanen.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
AutumnWicca
5/10/09, 11:54 PM
#7

jag har bara en lite tvåa, precis som LinaN. Så symaskinen bor växelvis i köket och i vardagsrummet. :)

Nu ska det klämas in en relativt liten vävstol i vardagsrummet också :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anco
5/11/09, 12:20 AM
#8

#7 Mysigt…. min vävstol står i gästrummet i källaren.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

LinaN
5/11/09, 2:02 AM
#9

Önskar att jag hade plats med en vävstol…. fast det ahr jag ju. om jag slänger ut soffa och soffbord ^^ tror inte det är så poppis hos gubben  dock ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

SHV-Pysen
5/11/09, 11:07 AM
#10

Jag brukar sitta framför tv:n när jag broderar, ofta när jag har råttisarna ute. bara det att de tycker om att dra i tråden hela tiden.

När jag syr så står symaskinen då inne på vårt kontor, och ingen tv…eller radio. men jag är duktig på att underhålla mig själv ^^ sen har jag alltid improviserat alla mina kläder så jag måste hela tiden tänka ut hur jag ska göra nu, eller hur det skulle kunna se ut i slutändan.

AutumnWicca
5/11/09, 12:06 PM
#11

#9

Jag vet inte om jag direkt har plats… Skrattande men allt går om man vill och gubben har jag lyckats övertala… hehehe

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
5/11/09, 1:32 PM
#12

#11 *ASG* okie, så kan man ju göra också ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

zayla
5/11/09, 3:47 PM
#13

Syr gör jag i köket på köksbordet… sitter o äter där gör jag ändå inte…. och där är det bara symaskinsljud och koncentration… ibland sällskap av katten…

Nålbindning, virkning och brodering göres i soffan framför teven… Har inte börjat fålla än så jag vet inte var jag kommer sitta då… he…

Annons:
AutumnWicca
5/12/09, 1:15 AM
#14

#13

ja köksbordet här får också assistera som sybord och klippbord. Jag äter inte heller så ofta vid mitt bord, förutom när det vankas gäster.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
5/12/09, 2:47 AM
#15

#13 o 14 mitt köksbord brukar jag släpa ut i vardagsrummet ^^ så oavsett så är jag där och syr o grejjar ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
5/12/09, 11:27 AM
#16

Jag har oftast TV:n igång, med nåt program eller nån DVD som jag inte behöver titta på för att hänga med. Min samling Morden I Midsomer-DVD:er är exceptionellt bra! Jag har ju sett alla avsnitt och behöver bara lyssna på vad de säger för att "se" avsnittet i huvudet samtidigt som jag pysslar! Skrattande

Ibland känner jag för musik och har antingen CD-spelaren eller YouTube igång medan jag hantverkar. Oftast blir det så när jag klipper mycket tyg, för då går jag fram och tillbaka mellan sovrummet (där symaskinen står) och vardagsrummet (där det är stort utrymme och där TV:n, datorn och CD-spelaren står) och då är det bara jobbigt att pausa DVD:n hela tiden. Oskyldig (Även om jag har sett filmen/serien förut så vill jag inte hoppa över flera minuter här och där.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
5/12/09, 7:24 PM
#17

Verkar som många av oss gillar TV och musik :D skönt att det inte bara är jag som kan kolla på filmer och serier om och om igen :D

#16 låter ju helt underbart!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
5/12/09, 8:31 PM
#18

glömde datorn, jag stickar eller fållar (enklare saker) vid datorn. Skönt att ha någonting för händerna samtidigt som jag läser eller lyssnar på någonting.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Upp till toppen
Annons: