Annons:
Etikettevenemang
Läst 1574 ggr
SHV-Pysen
2009-05-21 10:44

Tyresö Medeltidsmarknad

Någon som ska åka till Tyresö i helgen? Jag funderar på det. Kommer bli mitt första medeltida event i sådana fall!!

Har lyckats få en kompis intresserad, fast hon har ju dessvärre ingen klänning, men jag är bara glad att jag får sällskap.

Undrar också i fall ni vet hur man tar sig dit? Vi måste ju åka tåg (ev. men helst inte buss) ner till stockholm från Gävle, sen då? Går det något tåg vidare dit, eller buss elr tunnelbana kanske tom.?

Annons:
Anthka
2009-05-21 11:32
#1

Jag ska åka dit som deltagare (dvs "arbetandes")

Det går lokaltrafik ut till marknaden, enligt hemsidan Buss 875 från Gullmarsplan, hållplats Tyresö Kyrka.

_http://www.tyreso.se/Se-och-gora/Kulturochnoje/Medeltidsdagen-2009/
_

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
2009-05-21 11:44
#2

#1 Då ses vi kanske där då ^^ Du råkar inte veta om det finns något tidsprogram på när allt händer?

Ja, jag såg att det gick en buss till slut, så nu borde det inte vara något problem att åka iaf. blir buss i 2h 10 min samt tunnelbana och sen 30 mins buss till och det grr två. mycket åkande, men vad gör man inte för att ha lite kul?

Anthka
2009-05-21 11:48
#3

#2 Det finns ett program via länken i #1, annars är tornerspelet kl 14 Flört

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
2009-05-26 01:32
#4

Hade ni kul? Själv var jag ju i Hässleholm så jag missade Tyresö i år igen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-05-26 09:46
#5

#4 Jodå, det var regning på lördagen, banan var snorhal, men enligt arrangörerna hade vi ca 1200 i publiken. Söndagen var fin fint väder och betydligt många fler som tittade. Spelen gick smidigt och skadefria.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
2009-05-26 11:15
#6

Japp, det var jätteroligt!! Tyckte jag iaf. Min kompis backade ur så jag höll på att inte komma iväg men så blev det turligt nog så att en av pappas jobbarkompisar skulle rida i spelen så han tyckte det kunde vara lite roligt att åka ner och titta på det ^^ så plockade vi upp syrran på vägen.

Vi kom mitt i allt regn, så varken fadern eller systern tyckte det var särskilt roligt, men själv hade jag inget emot det!

Annons:
Anthka
2009-05-26 15:06
#7

#6 vem är din fars jobbarkompis?? *nyfiken*

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
2009-05-26 18:41
#8

#7 Peter, minns inte efternamnet. Han som har Tinkern. De jobbar båda på Green Cargo, lastbilssidan.

Ahnna
2009-05-28 14:01
#9

#8 Alla vägar leder till Nordic! Vem man än pratar med här uppe i Gävletrakten så är det bergis någon som känner nån som känner nån i Nordic. Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SHV-Pysen
2009-05-28 16:46
#10

#9 ja, jag har märkt det nu! Roligt det då man för en gångs skull intresserat sig i nått där det faktiskt finns folk som bor närmre än minst 20 mil bort för en gångs skull..

Ahnna
2009-05-28 18:46
#11

#10 Ja, det underlättar att slippa pendla. (Men större delen av Nordic bor förvisso i Stockholmsregionen.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: