Annons:
Etikettkläder-och-accessoarer
Läst 1435 ggr
LisaLisa
6/18/09, 4:27 PM

Pösbrallor

Hej!

Jag tänkte sy ett par pösisar som jag ska ha på lajv och marknader. Jag har aldrig sytt byxor själv, så jag undrar om det är bäst att ha ett mönster, eller om det går lika bra att bara klippa, liksom?

Tungan ute

Annons:
Ahnna
6/18/09, 4:52 PM
#1

Det beror helt och hållet på hur bra du är på att sy och konstruera mönster. Flört

Det finns flera olika modeller av gren som går att kombinera med pösbyxor, men jag rekommenderar modellen som ser ut som vilka jeans som helst i grenen. Det innebär allra minst sömnad och ger en bekväm gren som inte skaver, så länge man tar till tillräckligt mycket tyg.

LinaN har en bild någonstans med en skiss på ett par såna byxor. *spanar efter LinaN*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LisaLisa
6/18/09, 5:28 PM
#2

Jag är väl inte jättebra på att konstruera mönster, får jag väl erkänna SkämsTungan ute Plus att jag är ivrig ibland, vill bli färdig fort. Och det kan ju sluta illa.

Ahnna
6/18/09, 5:49 PM
#3

#2 Då rekommenderar jag att du antingen köper ett mönster eller googlar fram nåt på webben som har måttangivelser. Byxor är nämligen nåt som aldrig blir bra att chansa med om man inte vet vad man gör. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tomteslakt
6/20/09, 8:03 PM
#4

Hejhej!

Vad tänkte du vara för något inom lajvet då, viking?

Om du vill ha lite historia/kul fakta om pösisarna så är det en arabisk klädedel…det för att mohammed ska återfödas en dag enligt koranen, MEN (här kommer känsjämställdheten in..hehe), mohammed kan endast födas av en man och får inte nudda marken när han föds, därav pösbyxornas uppkomst. De utgör ett utmärkt uppfång för mohammed när han nu trillar ur någon muslimsk karls bak. Tungan ute

(ta nu inte detta som något antimuslimskt inlägg)

LinaN
6/20/09, 8:08 PM
#5

#4 vilken kul info! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LisaLisa
6/21/09, 8:26 PM
#6

Haha, kul :D

På lajvet (KH3) ska jag vara fältskär i SSB. Så då funkar det ju utmärkt.

Sen älskar jag pösbyxor, det är nog det goaste man kan ha på sig :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: