Annons:
Etikettevenemang
Läst 2740 ggr
medeltidensvarld
6/15/09, 9:03 PM

medeltidens värld i götene

Ni känner väl till Medeltidens Värld i Götene? Här kan man vandra runt bland alla hus och rekvisita från Arn-filmerna (Sveriges största filmproduktion någonsin), samt uppleva spännande tornerspel, roliga gycklaruppvisningar, gourmetmat på medeltidsvis, kul prova-på aktiviteter, och mycket mer. Allt med härligt medeltidstema!

Medeltidens Värld ligger i Götene (1.6 mil ifrån Skara) och har öppet tors-sön hela sommaren.

Besök www.medeltidensvarld.se för mer info.

Annons:
lillalollo
6/15/09, 9:08 PM
#1

Tja jag var där i helgen, men men men.

Ute igen och 125:- fattigare efter ca 20 minuter

Är man "riktig" medeltidare så är kanske inte vanliga tält, plast och gummi, blandat med timmerhus någon höjdare.Obestämd

medeltidensvarld
6/15/09, 9:20 PM
#2

Jo, vi förstår! Medeltidens Värld startade förra året och utvecklas fortfarande dag för dag - gräset växer och skyltarna förbättras. Förhoppningsvis är vi helt klara med parken i tid till Arnfestivalen den 12-16 augusti, och tills dess får vi väl hoppas att barnen åtminstone kan ha kul med pilbågsskytte och arkeologiska urgrävningar.

All vår personal består dock av "riktiga" medeltidare, med en stor passion för medeltiden och sina respektive specialområden. Så som sagt, vi jobbar tillsammans på att förbättra parken varje dag.

Hoppas du får en bättre upplevelse om du kommer på återbesök någon gång!

MVH Medeltidens Värld

Anthka
6/16/09, 12:51 AM
#3

#2 jag har läst infon om arnfestivalen och jag tvivlar starkt på att medeltidsintresserade vill komma för att se populära svenska band… Ser inte riktigt kopplingen mellan de trevliga workshops som verkar vara under veckan och modern musik.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

turemure
6/16/09, 10:02 AM
#4

gourmetmat???????????

det var den sämsta mat jag har ätit

och Dyrt 25 kr för en korv

LinaN
6/16/09, 12:45 PM
#5

Jag kommer nog att åka och titta någondag, men inte förrän om en två tre år när allt hamnat på plats och sådär. Och upplevelsen förhoppnignsvis inte kommer på kant för att det är presenningar och saker där.

Vad finns det för vegetariska alternativ på plats? för det finns ju avsevärt mycket folk som inte äter korv som är medeltidare. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
6/16/09, 1:04 PM
#6

Jag tänkte som sagt ta mig ner under rikstorneringen, har hört både bu och bä om Medeltidensvärld men det vore kul att se med egna ögon och bilda mig en egen uppfattning.

Men som sagt, (igen) arnfestlivalen går väldigt mycket bort för min den…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Annons:
LinaN
6/16/09, 1:19 PM
#7

#6 känner också det där, jag vill se det med egna ögon även om man hör en hel del bu om det, bilda en egen uppfattning. men jag väntar hellre något år eller två än blir besviken, det är inte lätt i början och saker o ting blir förhoppnignsvis bättre o bättre med tiden.

fast rikstornering hade ju vart kul o se….

tycker bara att inträdet är rätt saftigt…. 125kr. nej tacka vet jag fote och många andra evenemang där man kommer in såläng man är tidsenligt klädd! Låt de riktiga turisterna betala inträde medan vi som bidrar till stämning slipper betala hutlöst.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
6/16/09, 1:20 PM
#8

#7 hear hear!

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

kirre
6/16/09, 2:16 PM
#9

Halva entrépriset om du är medeltida klädd

LinaN
6/16/09, 2:41 PM
#10

#9 inte för att vara sån. men halva priset blir ca 60kr och det är vad man betalar som civilklädd på fote… :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kirre
6/16/09, 2:48 PM
#11

förra året kom medeltids klädda in gratis

jag tycker att det skulle det  i år med

Anthka
6/16/09, 3:09 PM
#12

Vad jag funderar på är hur det blir med entré om jag kommer i sällskap med sådana som ska delta i något event, eller om jag själv ska delta?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Zadeira
6/16/09, 3:17 PM
#13

Usch, hu för priset… Vi är 5 i min familj, tänk om alla skulle betala inträde…

Annons:
Salo
6/16/09, 10:02 PM
#14

#12 Entrén ska vara gratis om man är med ett sällskap under rikstorneringen, alltså som riddare, väpnare eller domare (jobbande). Så har det varit under alla rikstorneringar jag varit med på iaf. Är du bara med som åskådare får man nog betala. Tror det är en väpnare per riddare och en domare per förening som kommer in gratis. Eller nåt sånt.

Ahnna
6/16/09, 11:13 PM
#15

#14 När Rikstorneringen var på High Chaparral 2007 betalade vi inget inträde i alla fall, och vi hade nog fler väpnare än riddare från mitt lag, tror jag. Jag blir ju besviken om MV har andra regler för oss som deltar i år.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PogoPedagog
6/16/09, 11:29 PM
#16

min uppfattning är att området är fint och att de som jobbar där är kunniga och entusiastiska, men det märks tydligt att målet är barnfamiljer, med mer publik när marknadsföringen når ut framöver tror jag det kan bli riktigt bra

arnfestivalen håller jag med om att den är för tondöva och inte medeltidsintresserade

kirre
6/16/09, 11:50 PM
#17

Efter som jag är med i Infensus som arrangerar riks i år< så kan jag säga att Riddare och väpnar kommer inte att betala någon inträde till MV

Anthka
6/17/09, 12:19 AM
#18

#17 bra att veta, men medföljande "suportrar" kommer behöva göra det?

Undrar eftersom jag är ännu inte helt säker på om jag kan jobba eller om jag "bara" kan hejja på.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Salo
6/17/09, 1:20 AM
#19

#18 Precis, så är det nog (brukar vara så). Din riddare kan väl välja att ha dig som väpnare, sen behöver du ju inte väpna där om du inte vill, då det finns väpnare i bona. Att ha egen väpnare i bot är valfritt.

Ahnna
6/17/09, 2:37 AM
#20

#19 När jag var med sist, 2007, fick vi inte ha egna väpnare i boet. "Min" väpnare stod utanför staketet och hejade på…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
LinaN
6/17/09, 3:00 AM
#21

Ahnna, behöver du en extra väpnare? jag kan förse dig med varm choklad :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/17/09, 3:02 AM
#22

#21 Du, eh… You're hired! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: