Annons:
Etikettevenemang
Läst 2872 ggr
Ahnna
6/8/09, 8:15 PM

Lionga Ting 19-20 september

Caput Gothiae i Linköping arrangerar en vikingamarknad 19-20 september i år. Det är första gången det genomförs och ju fler hantverkare som kommer desto roligare blir det! Gå in på deras hemsida och anmäl er: http://caputgothiae.therealviking.com/index.htm

Marknaden blir på en historisk plats i stan, nämligen Gamla Stångebro vid Stångån.

Besökare behövs naturligtvis också, så boka in datumen redan nu och ta er till Linköping i höst och gör marknaden levande! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
6/8/09, 8:29 PM
#1

Wohoo!! Äntligen något i Linköping! Jag ska anmäla mig! Jag kan till och med åka hem och sova i min egna säng ;)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/8/09, 8:36 PM
#2

#1 Lyx! Kommer du som hantverkare?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
6/8/09, 8:39 PM
#3

#2

Läste lite mer på deras sida.. är lite osäker om man kan vara "bara" hantverkare. Men om inte annat kan jag gå dit och bara vara de två dagarna :D

Ska du åka som hantverkare/försäljare? Jag kan sitta och nålbinda hos dig om du vill ha sällskap ;)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/8/09, 8:49 PM
#4

#3 Jodå, du kan komma och hantverka utan att sälja, särskilt om du kommer ihop med en försäljare. Det ger ju mer liv åt marknaden om folk hantverkar, så det kan jag aldrig tänka mig att arrangören har nåt emot. (Kommer du i sällskap med en försäljare så tillhör du ju marknaden på så sätt, menar jag.)

Jag har inte anmält mig än, utan ska se först hur mycket av mina grejer som säljs på vikingamarknaden i Sundsvall nu i helgen. Men jag lutar åt att åka till Linköping också, särskilt eftersom flera av mina "polare" kommer dit. (Marknads-kompisar, eller hur man ska säga.) Om jag kommer dit så får du självklart sitta hos mig och hantverka! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
6/8/09, 8:53 PM
#5

#4

Jag hoppas du kommer :P Jag hjälper dig att resa tält och dylikt som tack för att jag i så fall får sitta hos dig. Jag kan ta med sländan och spinna också :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/8/09, 8:59 PM
#6

hmmm man kanske ska åka på lite utflykt… får se. Men isf så kommer jag nog trakassera dig Ahnna. :D så kan vi hjälpas åt med frågvisa kunder :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
6/9/09, 1:14 PM
#7

#5 & #6

Ni är så välkomna så! Glad Sällskap är aldrig fel, för är det nåt man blir på marknader så är det uttråkad! Är vädret kasst och publiken sviker så blir man lätt lite ensam i sitt marknadsstånd…

Men då vill jag att ni kommer också! Inga undanflykter nu. Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
6/9/09, 1:17 PM
#8

#7

Jag kan nästan svära ed på att jag kommer :) missa den enda vikingamarknaden i stan är inte min grej :P

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/9/09, 1:31 PM
#9

#7 jag ska titta på det iaf :D jag lovar inget men linköping/lidköping eller vad det nu hette är inte sååå långt iväg….

får fundera på saken o prata med gubben vad han säger…

Jag vill ju gärna men det är också ekonomin som bromsar litet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/9/09, 1:46 PM
#10

#8 Du missade ju Ekenäs… Tungan ute

#9 LINköping, heter det, så titta inte på Lidköping. Flört Om ni bokar tåg nu så borde ni få ett bra pris, eftersom det är så långt i förväg. Har ni sovsäck/liggunderlag/tältsäng så kan vi samsas i min pavve, förutsatt att ni klarar av att ha två hundar i knäet. (Vet inte om jag får tag i hundvakt.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/9/09, 1:54 PM
#11

#10 två hundar i knät? inga problem. extra fotvärmare! sådant tas bara tacksamt emot ^^vi tar isf med oss en luftmadrass o nannar på… Men vi får se om det blir tåg eller om man kan locka med någon annan kompis som har bil ^^

däremot så undrar jag i mitt stilla inre hur man ska bära sig åt för att få med sig alla grejor som man själv vill sälja om man ska ta tåget… :S

Vi kan ju tyvärr inte ta med vår egen hund på någon marknad, han är för gammal för att leva vikingaliv och är litet för vaktig…. vi har ju visserligen inte provat men vi är oroliga för att det inte ska fungera. Man vill ju inte ha en hund som ligger o morrar åt folk för att de inte ska komma för nära husse. Nu vet vi ju inet om det är så han reagerar, men han är 9 år och har aldrig levt marknadsliv förut och hemmavid är han vaktig. Däremot ska vi prova att ta med honom till Ale när vi ska vara statister där över en helg i sommar. Se hur han reagerar. Utvärdera o se om det kanske rentav går att ha med honom i framtiden…. om han lever så länge till… :/

Han är ju pigg o kry nu men man vet ju aldrig, jag hoppas ju på att han dör knall fall och inte smådör litet i taget…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/9/09, 2:01 PM
#12

#10

hehehe ja, men det tar 1 tinmma med buss dit och jag hade en studentklänning som skulle sys :P Ekenäs var ett sista minuten "jag vill åka"

Den nere på stan tar bara ca 15 min till och jag har inget planerat och ingen redovisninge eller dylikt :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/9/09, 2:20 PM
#13

#11 Hur man får med sig grejer? Man packar en STOOOOR ryggsäck! Eller tre. Men om ni ska sälja måste ni anmäla er till arrangören. Står ni tillsammans med mig så delar vi på hyran. (150:- totalt.)

#12 Men planera in Lionga Ting på en gång då, så du inte missar det också! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
6/9/09, 2:35 PM
#14

#12

Jag skrev upp det så fort du skrev om det här :D har kollat upp exakt vart det är också. Planeringa av nya kläder har också börjat :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/9/09, 2:39 PM
#15

#14 Bra! Jag är stolt över dig, du börjar låta som en riktig medeltidare! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
6/9/09, 2:56 PM
#16

#15

Det tar jag som en stor komplimang Skrattande

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/9/09, 3:11 PM
#17

#13 som sagt det ska diskuteras hemma först, och sen får vi se vad som händer men kommer vi så klart vi delar på avgiften! Det är ju inte mer med den saken!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/9/09, 3:39 PM
#18

#13

Jag kan tänka mig att vara med på hyran och dela den. Vet inte om jag kommer sälja men vore bra att veta att jag kan :P

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/10/09, 12:36 PM
#19

#17 Du måste komma! Med eller utan sambo!

#18 Ja, som sagt, det kostar 150:- så det blir ju 75:- per skalle om inte LinaN kommer. Då blir det ännu billigare! Glad Ju fler som säljer, desto bättre.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
6/10/09, 12:43 PM
#20

Vad bra att det här lades upp, jag hade tappat bort hemsidan, annars hade jag gjort det. Ska bli skitkul med något på hemmaplan, och ska bli riktigt roligt att våran hird kan visa upp sig ordentligt

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
LinaN
6/10/09, 12:54 PM
#21

#19 kommer jag dit utan sambo MÅSTE du ha hundarna med dig annars fryser jag ihjäl ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/10/09, 1:09 PM
#22

#21 Consider it bestämt. Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/10/09, 1:43 PM
#23

Gurr…. kollade tågpriserna…. billigaste resan dit för två pers går på 994kr, billigaste hem går på 1330kr…. 2000kr i resekostnader är inte överkomligt…. :S ska se om någon annan är intresserad av att köra med dit… men svårt o säga nu när ingen vet hur studier o jobb ser ut till hösten…. :/

Nu bidde jag lessen ögat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/10/09, 1:46 PM
#24

#23 Då blir det helt klart MYCKET billigare att köra bil! Särskilt om ni är några stycken som delar på kostnaden. Och tar ni med mycket att sälja så lär ni ju få en viss inkomst den vägen också. Men det ska sägas att det är första året den här marknaden genomförs, så det finns inga garantier för att det kommer mycket folk med feta plånböcker.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/10/09, 1:52 PM
#25

#24 nej men det är inte att man ska bli miljonärer som lockar utan snarare att träffa folk och få se litet nytt. :)

Men jag ska höra med de andra vad de säger om att åka till linköping, som sagt, bilresan går väl på kring 1000kr tur o retur så det är klart mycket billigare. och iom att vi ska ansluta oss till studieförbundet och liknande så kan vi få rese-bidrag ^^ inte för hela resan men för en del iaf :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/10/09, 2:08 PM
#26

#25 Hur många blir ni, i bästa fall? Om ni har eget marknadsstånd så kan vi ju skriva i anmälan att vi vill stå bredvid varandra, så kan vi ha syjunta (alltså, snacka skit!) hela helgen! Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/10/09, 2:12 PM
#27

#25 vi blir isf 4 st plus illrar. ^^

Vi har ju inget tält utan vårt markandsstånd består ju av illrarnas bur. Tror inte vi hinner få klart ett tält tills dess… inet med tanke på att man måste köpa in allt man måste ha för att bygga eländet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
AutumnWicca
6/10/09, 5:40 PM
#28

#19

Men då tycker jag vi bestämmer så att jag står med dig Ahnna :) Jag och eventuellt sambon (om han vill vara med under dagarna) går ju hem till oss fram emot natten :P

LinaN det finns sovplats hos mig också om det finns intresse :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
6/10/09, 5:46 PM
#29

#28 Låter bra det! Men om ni ska sälja nåt så är det bra om ni gör en egen anmälan till arrangören så de får era namn och kontaktuppgifter och sånt där.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
6/10/09, 6:41 PM
#30

#28 ok, jag tar gärna emot sovplats om möjligt, blir mindre o släpa på isf, sålänge nu har en matta och två extra kuddar så klarar vi oss ^^ o kanske en extra filt ^^

#29 jag ska kolla upp vad folk säger om att åka dit med bil då det blir sjukt mkt billigare….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/10/09, 6:47 PM
#31

#29

Jag vill nog mest hantverka :D hinner nog inte göra så mycket säljbara prylar innan dess. Jag hjälper hellre dig att sälja dina saker denna gång.

Om någon vill lära sis spinna på sländ kan jag visa :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

AutumnWicca
6/10/09, 6:49 PM
#32

#30

Det finns två kuddar och täcken till er båda här hos oss :) Finns två madrasser eller varsin soffa om ni hellre vill sova på den istället för matta :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/10/09, 7:00 PM
#33

#32 låter bra det :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
6/11/09, 12:03 AM
#34

#31 Helt okej för mig! Glad Det är jättejobbigt att vara ensam i ett marknadsstånd, för man får inga matpauser eller toalettpauser, samt att man inte får någon möjlighet till att gå runt och titta hos alla andra. Och så har man ingen att prata med mellan kunderna. Så du får jättegärna hjälpa mig att sälja och sitta och hantverka hos mig, det är bara roligt!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
AutumnWicca
6/11/09, 1:06 AM
#35

#34

Vad glad jag blir! :) Ser verkligen framemot det!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

AutumnWicca
8/19/09, 7:18 PM
#36

Ahnna:

Tänkte du gå på gästabudet de ska ha också?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
8/21/09, 11:25 AM
#37

#36 Jag har inte råd, så nej. Men det blir alldeles säkert urmysigt, så har du råd och möjlighet så bör du gå! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
8/21/09, 11:30 AM
#38

#37 Okej, jag vet inte om jag har råd än :) men vi tänkte nog gå om vi kan

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

moondancer
9/17/09, 11:28 PM
#39

Sådär, snart dags nu! Vilka dagar har ni tänkt vara där? Jag kommer tyvärr bara kunna vara där en dag, pga tentapluggande, så det blir troligen söndagen.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

AutumnWicca
9/17/09, 11:42 PM
#40

Jag ska också hälska på och det under söndagen :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
9/18/09, 1:38 AM
#41

Jag missar ju marknaden, trots allt, för att min ena häst är skadad och alla pengarna har gått åt till veterinärräkningar. (Det här börjar låta bekant, det var samma sak förra hösten…)

Hoppas att ni får kul och ser ni en liten kille i röd kaftan med en grå tovad "smurfmössa", som säljer träsvärd och dylikt, så kan ni dunka honom i ryggen från mig! Skrattande (Han heter Micke och är väldigt schysst, samt en av arrangörerna.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
vildarosen
9/20/09, 11:28 AM
#42

Hur va det på marknaden? om den kommerr tebax nästa år så kanske vi dyker upp..

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

moondancer
9/20/09, 11:48 AM
#43

Hur det var får du reda på ikväll, har inte varit än ;)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

vildarosen
9/20/09, 12:06 PM
#44

ok just det.. tror att det är kväll då man jobbat natt…Ha en trevlig dag nu ska jag sova nån timme…Skrattande

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

moondancer
9/20/09, 12:10 PM
#45

Sov gott!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ahnna
9/21/09, 11:19 AM
#46

Nå?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
9/21/09, 11:24 AM
Ahnna
9/21/09, 11:29 AM
#48

Arrangören kommer troligen lägga upp en del bilder på Facebook inom kort, jag kan länka dit då.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
moondancer
9/21/09, 11:56 AM
#49

Oja, länka!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: