Allmänt

Fakta om medeltiden

2009-06-09 19:30 #0 av: [per50]

Hejsan

Jag är mycket intresserad av Sveriges under medeltiden, hur man levde och vad man åt och vad det var för sjukdomar och så vidare.

Är det någon som har några händelser, historier eller något liknande. Jag är tacksam mott alla uppgifter som finns.

Per Nilsson sajtvärd på öl och medarbetare på Epilepsi

Anmäl
2009-06-09 21:25 #1 av: Anthka

En bra idé är att kika på bibliotekets hylla Kc.3 (sveriges historia - medeltid)

Anmäl
2009-06-09 21:42 #2 av: [per50]

Jag förstår din tanke, men jag trodde jag skulle slippa det

Anmäl
2009-06-09 22:16 #3 av: Dragula

Fast biblioteket är nog rätt väg att gå då det är en sådan omfattande tidsperiod. Du får vara mer specifik annars.

Anmäl
2009-06-09 23:29 #4 av: LinaN

De flesta som hänger här är inte akademiker, och den information vi besitter är ibland högst korrekt och ibland mindre korrekt. För att säga som de andra, biblioteket är den säkraste källan i ämnet.

Alternativt beställa hem jarlens sekel av dick harrisson från bokus.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2009-06-09 23:36 #5 av: [per50]

Hur den vanliga människan hade det i vardagen och i arbetet, hur barnen hade det osv. Eller om ni har något material att dela med er av hemma i byrålådan?

Anmäl
2009-06-09 23:52 #6 av: [per50]

Jag är inte heller akademiker, mej tänkte som så att det kanske finns personer som har böcker hemma i hyllan eller något i den stilen.

Men visst kan jag gå till biblan.

Anmäl
2009-06-09 23:57 #7 av: LinaN

Som jag sa, jag rekommenderar dick harrisons "jarlens sekel" för det är en bra bok. beställ den, låna den.

Gräver man inte litet så hittar man sällan något bra :D

Mina främsta intressen ligger kring det textila hantverkandet och hästarna både då o nu. så just det där med barn o vardag är inte min grej. kan tyvärr inte hjälpa mer än så. :/

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Anmäl
2009-06-10 00:01 #8 av: [per50]

#7 jo jag ska gå till biblan och titta efter den boken. tack för tipset

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.