Annons:
Etikettevenemang
Läst 2716 ggr
medeltidensvarld
6/15/09, 9:08 PM

Arnfestivalen 12-16 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På Medeltidens Värld i Götene är det stor Arnfestival
12-16 augusti. På kvällarna ser ni Sveriges populäraste artister (t.ex. Ulf Lundell, Bo Kaspers Orkester, Agnes, Alcazar, Caroline af Ugglas och Tomas Ledin), och på dagarna är det fullt av spännande medeltids-aktiviteter för både stora och små!

Besök www.arnfestivalen.se för mer info om aktiviteter och artister.

Biljetter säljs via Ticnet: www.ticnet.se eller 077-170 70 70. Passa på att köpa förköp så blir det billigast!

Annons:
[SarahOhrn]
8/4/09, 12:19 AM
#1

Jag vill diiiit! :) Verkar superkul! Vi brukar ha medeltidsdag där jag kommer ifrån men det här slår nog allt ;) Måste rensa spargrisen…

Kaylaza
8/4/09, 8:08 PM
#2

Jag hoppas jag får möjlighet att komma förbi i varje fall någon av dagarna. Egentligen inte så intresserad av musikerna, men området är helt fantastiskt att befinna sig i!

vildarosen
8/10/09, 2:35 PM
#3

Jag ska dit en av dagarna i alla fall o kolla men inte showerna på kvällen då det ej är min musiksmak!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Kaylaza
8/11/09, 2:32 PM
#4

#3 Berätta gärna vad du tyckte om området efteråt! Jag jobbade där förra året, och har efter att ha sett det i år en helt annan bild från förra säsongen, men det är ju alltid kul att höra vad "vanliga" besökare tycker Flört

Jag har även sett att du vill ha tips och idéer på dräkter -utöver alla fina råd som ges i det här forumet, tycker jag du ska passa på att prata med personalen där. Det finns några som är hur pålästa som helst om dessutom kan sy otroligt bra på det stället.

Vattnadal
8/11/09, 9:46 PM
#5

Jag ska inte dit, för jag jobbar. Min syster med familj, våra föräldrar och några kompisar ska dit. Syster Nina ska dit igen sista helgen i månaden, med fler ur föreningen. Hon håller en föreläsning och en modevisning varje dag, tydligen. Är sugen, men det är låååånbgt från södra hälsingland, och jobba bör man, annars får man ingen mat på bordet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MegN
8/11/09, 10:48 PM
#6

Jag hänger på Nina dit, om det nu blir så att vi ska besikta vår haflinger i Mariestad på fredan - då är man ju redan i grannskapet ju…! Dessutom är det Salamässan den helgen, och jag kan behöva ett "alibi" för att slippa stå på mässan för alla de organisationer/projekt/ etc som jag är insyltad i… Skrattande

Annons:
zayla
8/13/09, 4:35 PM
#7

Är det nån av er som är där imorgon eftermiddag ?? Kanske vi kan ses o säga hej! Jag är där imorgon em med min kära åldriga mor. Dock inte på kvällen.

Kaylaza
8/14/09, 4:26 PM
#8

Är det någon som hunnit vara där ännu? Är så nyfiken på att få lite recensioner (utöver vad man kan läsa sig till i lokaltidningarna, då).

Kaylaza
8/16/09, 3:51 PM
#9

Dumma media! De har reportage från MV i radion idag, och visserligen intervjuar de en glad besökare och berättar att festivalen varit populär, men går väldigt fort över till att prata om de ytterst få grannar som blivit störda av ljudnivån, och större delen av reportaget gick ut på att man fick höra en missnöjd kvinna klaga över basen från en konstert.

Varför kan inte media någon gång vinkla sina nyheter om denna anläggning till något positivt? Allt man läser eller hör har en negativ synvinkel om denna anläggning. Jag blir så besviken! Det känns som att de bestämt sig för att det är en dålig plats och till varje pris måste lägga krokben så fort de får chansen Skrikandes

Anthka
8/16/09, 4:12 PM
#10

#9 därför att negativ publicitet alltid säljer bättre än positv (av någon anledning)

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

PogoPedagog
8/16/09, 4:31 PM
#11

Jag har varit där ett par dagar nu och haft det roligt. Tyvär så har ju det usla vädret gjort att det inte blivit någon jättepublik, men det var långt ifrån folktomt. På fredagen åt jag bl.a. dödsgod mat och lyssnade på sagor och irländsk folkmusik och igår var jag och växtfärgade. Jag ska fixa en bild sen på resultatet.

PogoPedagog
8/16/09, 4:35 PM
#12

#9 ja visst blir man trött på gnälliga människor som inte vill ha något nytt i sin närhet!

Sen blir jag så sur när folk gnäller på vissa saker på anläggningen, dom är bara inne på sin andra säsong och bygger fortfarande upp den så den blir bättre hela tiden. Jag har varit där ett flera gånger i år och haft full sysselsättning hela tiden+ personalen är jättebra

vildarosen
8/17/09, 11:48 PM
#13

Jag va där i lördags och tyckte det va kanon bra.. fanns så många att prata med om detta ämne o få tips av. fick även lära mig nålbindningsgrunderna o det ska jag fortsätta med..

Området är rätt nytt om jag förstår det rätt men jag tycker attt det är kanon bra o dit ska jag fler gånger!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
Kaylaza
8/17/09, 11:55 PM
#14

#13 Första spadtaget på anläggningen togs i april förra året, och att det har blivit så bra på ett drygt år tycker jag är helt otroligt.

Jag är ledsen för att jag inte lyckats vara där fler gånger den här sommaren, men med lite tur lyckas jag ta mig iväg dit mer nästa sommar -och då kommer det ju vara ännu mer etablerat Flört

vildarosen
8/17/09, 11:57 PM
#15

#14 jupps det kommer det vara! jag ska dit oxå igen nästa sommar1 inte så farligt långt dit heller från götet..

sambon börjar oxå bli intressearad mer av detta o det är bra för då kan han oxå hänga me mer ju!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Upp till toppen
Annons: