Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 2842 ggr
AutumnWicca
6/8/09, 6:11 PM

Foteviken

Jag har lite små funderingar på att ta mig ner till foteviken någon dag eller två… kan man bo på området någon natt bara? kan man ha vanligt tält? Någon som vet

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
LinaN
6/8/09, 6:24 PM
#1

På foteviken finns det så kallade plastcampingen som ligger utanför området. Där har jag bott flera år, och du kan stanna över bara en natt. På plastcampingen finns allt från militärtält till iglosar så det är bara o ta med det tält man vill sova i o försöka hitta en ledig plats :D

Nu är det litet sent att anmäla sig till gillet på lördagkvällen som är fö vikingar, men om du efteranmäler dig så kostar det 100kr men då ingår mat och dryck.

Jag ska dit så det är bara att rycka tag i mig o säga hej :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/8/09, 6:35 PM
#2

#1

Jag håller på att kolla upp möjligheterna att åka dit, men är läskigt dyrt att åka tåg… urk, viljan finns men finansieringen är svag :/

Ett alternativ är att åka till min polare i Malmö och sedan flörta med honom att gå på marknaden :) ska höra mig för lite

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/8/09, 7:03 PM
#3

Var bor du, för om vi har vägarna förbi så har vi faktiskt plats i ena bilen. Då blir det billigare med bensinpengar än med tåg…. ska man åka tåg ska man boka minst 2 månader i förväg för att få hyfsade biljettpriser.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/8/09, 7:15 PM
#4

Jag bor i Linköping och fästmannen ska med också.. :) Ska ni ner hela veckan eller bara helgen?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/8/09, 7:25 PM
#5

#4 vi ska ner ev torsdag kväll (beror på hur ena kompisen jobbar han jobbar 3-skift) eller fredag förmiddag, sen är vi där över helgen o åker hem söndag kväll.

Vi kör 45an södergående från trollhättan. Vet inte var linköping ligger i förhållande till det?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
6/8/09, 7:26 PM
#6

hrmmm det låg litet väl på fel håll såg jag ju när jag kollade eniro :S

tyvärr kör vii nte förbi där….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
AutumnWicca
6/8/09, 8:26 PM
#7

nej, inte direkt förbi :P antar att ni åker längst med kusten via göteborg?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/8/09, 8:58 PM
#8

#7 njah, det är litet väl många mil norröver för att göra en detour o plocka upp er…. Men vad kostar det att åka till göteborg eller trollhättan då? så kanske ni kan samåka därifrån?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/8/09, 9:04 PM
#9

#8

Jag ska kolla priser och prata med gubben :) skriver här igen när jag gjort det (om en liten stund)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

AutumnWicca
6/8/09, 9:17 PM
#10

#8

Det kostade nästan lika mycket till göteborg som till malmö.. tror nog vi får hoppa foteviken i år och åka nästa år.. lite mer planerat… TAck så väldigt mycket för erbjudandet om att samåka med er!! Kanske kan vi göra det nästa år :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Zadeira
6/10/09, 3:49 PM
#11

Jag ska dit på lördagen en sväg med en kompis. Har tyvärr ingen vikingadräkt så det får bli dålig medeltidare av mig där ;)

LinaN
6/10/09, 3:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 passa på o säg hej när du ändå är där! :D

kul o träffa folk, vet itne vad jag kommer ha på mig ännu men tror du känner igen en del av mitt hantverk om inte annat och illrarna! ser du två illrar, en brun o en silvervit så har du hittat rätt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/10/09, 5:33 PM
#13

#12

Jag älskar er bur med illrarna! Det måste vara en magnet att få titta (klappa?) illrar! De är ju hur söta som helst!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
LinaN
6/10/09, 6:34 PM
#14

#13 tack ^^ till foteviken kommer vi ha en lekhage åt dem med så de slipper vara kopplade hela tiden (och vi som säljer slipper trampa i illerbajs)

Sen kommer den blå bajslådan spraymålas svart så den inte sticker ut så mycket… samt att vi ska göra mer mys till illrarna. samt så ska de få en bättre stege till överplanen. De vart inte där alls sist troligtvis för att de inte litade på stegen.

men de är en bra publikmagnet :) Om man lyssnar på vad vi säger så får man klappa ^^ det är många som vill ha upp dem o gosa i ansiktet men den vita hon är litet lömsk o smakar gärna på en näsa eller överläpp om hon kommer åt på en främling. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
6/10/09, 6:41 PM
#15

#14

Låter som de kommer ha ett fint kungarike under foteviken :D

Du kan gärna få hålla i de små så kan jag bara klappa :) illerbäbisar har jag faktiskt hållt i förut men aldrig en stor :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
6/10/09, 6:42 PM
#16

#15 inga problem ^^ brukar hålla dem så den snälla änden är närmast publiken, dvs den som bara luktar illa i värsta fall ^^ huggtänderna är vända mot mig ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Zadeira
6/10/09, 6:59 PM
#17

# 12, vi har väl setts förr också om jag inte minns fel, fast i hästsammanghang. Hos Bebbe typ förrförra året eller nåt sånt.

LinaN
6/10/09, 7:01 PM
#18

#17 tror du jag kommer ihåg det nu? mitt minne är ju mer än lovligt dåligt ^^ ett under att jag hittar hem ibland ;)

Men soms agt, hittar du illrarna hittar du mig ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

fridaas
6/10/09, 7:09 PM
#19

jag ska försöka åka dit över dagen bara :D

Det är inget "tvång" på att vara utklädd va? Skäms har inga vikingakläder :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Zadeira
6/10/09, 7:56 PM
#20

# 18 Nej, det är iofs skumt att jag minns det också faktiskt. Kan vara för att jag är så förtjust i Harry ;)

Annons:
LinaN
6/10/09, 8:13 PM
#21

#19 är man inte tidsenligt klädd så får man betala inträde… tror det ligger på 60kr för vuxen… det är väl det som de brukar köra med, civilister dvs de utan dräkt går inte in gratis som de besökarna med dräkt.

#20 kan ju vara därför :) jag har världens sämsta namn och ansiktesminne så bli inte förvånad om jag inte känner igen dig ändå, du får presentera dig som Zadeira annars lär jag ju aldrig fatta att det är du ^*^

inte lätt o vara trög ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Zadeira
6/10/09, 8:19 PM
#22

#21 Räknas medeltidsklädd som tidsenligt?

Haha, nä du lär inte känna igen mig. Jag tror inte jag känner igen dig heller riktigt rent utseendemässigt, så jag får leta efter illrarna!

LinaN
6/10/09, 8:29 PM
#23

#22 medeltidare brukar komma in kostnadsfritt :) men jag lovar inget

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: