Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 3387 ggr
AutumnWicca
2009-06-25 20:25

Hallå?

Vart är alla :) känner mig ensam här idag!

Jag vet att LinaN är på väg till Foteviken men ni andra då? vad har ni för er?

:)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
LisaLisa
2009-06-25 20:46
#1

Hej :D

Jag ligger och slappar.

Vad gör du själv?

AutumnWicca
2009-06-25 21:01
#2

jag har sprungit mellan köket och vardagsrummet hela dagen och vaktat mina bet-bad för växtfärgning :) eller mer haltat fram  :P

har du något kul planerat inför sommaren?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LisaLisa
2009-06-25 21:45
#3

Haltar :O

Ja, jag ska göra massor med saker :D Åka till Helsingborg och hälsa på en kompis, åka till MTV med min pojke, lajva osv osv :)

Sj?

Nadrendion
2009-06-25 21:49
#4

Jag är också påväg till Foteviken. Åker så fort LinaN ringer :)

AutumnWicca
2009-06-25 21:52
#5

#3

ja, jag har lykats stuka min fot så det blir mest haltande :/

jag ska mest hantverka, ska inte åka iväg på något i år tyvärr :(

#4

Vad skoj! Hoppa ni får fint väder där nere!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Nadrendion
2009-06-25 22:39
#6

tyvärr får vi nog inte det. Inte idag i alla fall. Har varit sol hela veckan o halva dagen idag, men det blev precis lite muligt, småregnigt och väldigt blåsigt. Får hoppas tälten står kvar…

Annons:
AutumnWicca
2009-06-25 23:01
#7

#6 Jag hoppas verklien att det inte blåder bort för er!!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Zadeira
2009-06-25 23:46
#8

Tycker det är rätt dött på alla forumen nu faktiskt! Gissar att det har något med årstiden att göra ;)

Jag håller på att slipa och olja om trädgårdsmöblerna, eller jag gjorde fram till nu iallafall.

AutumnWicca
2009-06-26 00:22
#9

#8 jo kan tänka mig det :) jag kan knappt gå och enligt doktorn så ska jag inte stödja på foten alls på några dagar… så det är väl bara jag som sitter vid datorn och glor :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Zadeira
2009-06-26 00:58
#10

ajaj, vad har du hittat på då? låter inte bra!

Ahnna
2009-06-26 01:14
#11

Jag har rensat ogräs och rivit bort gräs som har vuxit vilt i trädgården idag. Samt plockat fjädrarna av ett antal tuppar som avlivades tidigare i veckan. CSI-teamet skulle ha skitkul här om jag blev anmäld för nåt brott, för jag har massor med intressanta saker i frysen! En tjurhud delad i 4 bitar, en tjurhjärna, tuppfjädrar, tuppfötter, tuppvingar… Det är rätt makabert när man tänker efter, men samtidigt tar jag hellre vara på såna saker än låter bönderna slänga ut dem i skogen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2009-06-26 01:26
#12

#10 jag har trampat sentt när jag var ute på promenad. stukade foten ganska hårt plus att jag var tvungen att gå hem med foten vilken inte gjorde saken bättre…

#11 jag önskar jag hade något ogräs att rensa… men med enbart balkong trots att man bor på bottenvåningen så blir det inte mycket.

Jag tycker det är väldigt bra att det finns någon som vill ta hand om slaggen som blir efter slakt! Har du några planer för sakerna?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Salo
2009-06-26 02:49
#13

#11 Wow, en till som är som jag! Gillar också att spara på djurdelar och sånt. Har mest fåglar i frysen, och en orm. Sen samlar jag skelett också, har några döskallar som prydnad i mina blomkrukor.

Annons:
Zadeira
2009-06-26 02:50
#14

#11, det låter onekligen inte som det man normalt hittar hemma hos folk!

#12, usch, inte kul alls att stuka foten, särskillt inte ute på promenad. Hur länge är du "förbjuden" att gå på den?

AutumnWicca
2009-06-26 12:34
#15

#14 Förbutet att gå på den var två dagar så jag får gå på den nu, men det gör fortfarande ont så man går ju försiktig… Men den blir snart bra :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Anthka
2009-06-26 12:42
#16

Jag spenderar tiden mellan sängen och soffan. Är magdålig (om man kan kalla ett konstant illamående det) och klarar inte av att sitta uppe framför datorn.

Vilket är skit för det var ganska mycket jag skulle göra….

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

RosaGosa
2009-06-26 13:02
#17

Jag tillbringar den mesta tiden i skolans stekheta buss med att övningsköra. tre veckor kvar innan jag får mitt D-kort :-)

Sitter o drömmer om allt jag vill börja pyssla med… sy en ny klänning, lära mig brickbandsväva mm men tiden räcker inte till.

AutumnWicca
2009-06-26 13:12
#18

#16 Ursh så tråkigt! Hoppas du blir bättre snart!

#17 Hoppas du klarar kortet på första försöket!

Känner igen det där men mycket man vill men så lite tid det finns!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

lillalollo
2009-06-26 15:16
#19

Hej!

Meddelande till 3# och 6# Här i 26/6 Helsingborg är det för varmt tror att det gäller för Foteviken med. Vädret antas inte bli sämre på en vecka. Alltså det är riktigt varmt och kvavt, just nu. Men man vet aldrig………

Hägnan i början av Juli står på närmast på det medeltida schemat, efter detta Köpenhamns medeltidsdag och sedan får vi se hur hösten artar sig inget är bestämt med säkerhet än.

SHV-Pysen
2009-06-26 15:18
#20

Jag käkar lunch nu jag och hann gå in en sväng på datan i förbifarten innan jag ska ut till ridskolan och titta på när min bebishäst ska hoppa bana.

Har äntligen blivit frisk och är så glad!!! Nu har jag fullt upp med en massa jag ska/vill/kan göra så jag knappt vet hur jag ska hinna! älskar mitt liv! har man legat sjuk en vecka, nästan tvångsbunden till sängen så inser man hur mycket man tycker om sitt liv sen ^^

Annons:
lillalollo
2009-06-26 19:47
#21

Bor så nära att jag bestämde mig för att kika ner en stund på Foteviken.

Kanske man får se en riktigt snygg vikingCoolDe ska ju ha ett vikingarus vilket innebär att det blir lite "wet t-shirt" liknande män i alla åldrar och storlekar.

AutumnWicca
2009-06-26 19:50
#22

#21 hahahaha! Du får ta och fota och lägga upp här så vi andra också kan njuta av det :P eller förfäras ;)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ahnna
2009-06-27 00:22
#23

#12 Inga direkta planer, men det mesta hamnar nog på försäljningsbordet.

#13 Mja… Oskyldig Jag samlar inte, jag ska ju använda eller sälja allt. Men det måste ligga i frysen ett tag och saneras från ohyra, samt att det tar tid att skrapa hudar så man måste ha tid över för det innan man tinar upp "paketen". Det har inte hänt ännu, jag är för upptagen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Salo
2009-06-27 00:36
#24

#23 Jo, jag vill ju också använda det, men jag vet bara inte riktigt till vad. Så det blir att jag samlar på mig och lägger i frysen för att jag inte vet vad jag ska göra med det.

Ahnna
2009-06-27 00:41
#25

#24 Det är ett väldigt bra ställe att lägga saker! Cool Mitt problem är att frysen är full nu…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
2009-06-27 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Ok # 21 och alla andra nu kommer det bilder på blöta vikingar. Snygga eller…………………..

Det får betraktaren evgöra. Hade en jättetrevlig dag och gjorde av med 2000:-, men kul va dé

Skickar flera meddelande eftersom man bara kan skicka en bild/meddelande

lillalollo
2009-06-27 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Några blöta vikingar

Annons:
lillalollo
2009-06-27 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Blöt viking

AutumnWicca
2009-06-27 21:01
#29

#26 Hahahaha vilka roliga vikingar! MEn jag trode de skulle vara näck :D

vad köpte du för skoj?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

lillalollo
2009-06-27 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Vädret var varmt och soligt, men på slagfältet låg de en hel del som var utslagna, de väcktes dock till liv igen av publiken som tur var.

lillalollo
2009-06-27 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#29

Det blev en keramikugns liknande sak( bifogar bild). man eldar i den, så kan man ställa en gryta på toppen eller använda den som värmeugn i pavven.

Sedan träffade jag på en dam som gjort egen design av oljelampa så det bara måste jag köpa.

Några träpilar till min båge blev det med.

Jag är nu inte typen som gillar att bygga pilar själv, har prövat, det slutade med att jag gav bort allt till en bågskyttefantast som gillar at sitta hemma och fila på pilar och andra  bågrelaterade saker.Cool

AutumnWicca
2009-06-27 23:09
#32

#31 det där bar bland det smartaste jag sett på länge! du får berättar hur det går när du provat den!

Låter som du hade en väldigt lyckad utflykt idag :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Upp till toppen
Annons: