Annons:
Etikettnutida-diskussioner
Läst 1622 ggr
AutumnWicca
2009-06-13 22:48

Saker du inte kan vara utan

Har ni några prylar, kläder eller dylikt ni inte kan åka på event eller marknad utan?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Annons:
[trollduva]
2009-06-13 22:57
#1

mina mantlar,dom är bra att ha till mycket=)

moondancer
2009-06-14 00:00
#2

Har inte lyckats bygga mina kläder än, men när dom är klara kan jag tänka mig att manteln inte är något jag kommer klara mig utan. Och eftersom det är vikingaevent jag mest ska bry mig om så kommer ju svärd (som inte har kommit än *mutter mutter* tröga spqr) och sköld vara viktigt att ha med också

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[trollduva]
2009-06-14 00:54
#3

2#jag väntar oxå på ett svärd från spqr

moondancer
2009-06-14 00:56
#4

#3Dom sabbade våran beställning…bara hälften kunde komma fram. Den andra hälften kommer när dom har fått in nya svärd. *morr*

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[trollduva]
2009-06-14 01:05
#5

4# vad tåkigt

LinaN
2009-06-14 03:29
#6

Jag skulle nog aldrig klar mig utan min nålbindningsnål, den är räddningen i många fall när man har tråkigt.

Sen är ju maqnteln bra till mycket…. sova på, sova i. skydda motsol osv osv.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Zadeira
2009-06-14 12:17
#7

Manteln helt klart! Minns första evenemanget jag var på, då jag inte hade hunnit fixa mantel ännu. Jag höll på att frysa ihjäl redan vid nio-tiden på kvällen.

Förresten, när ni bär med er manteln utan att ha den på er, hur tycker ni det är lättast att bära runt på den?

Anthka
2009-06-14 13:45
#8

spontant så blir det sovsaker, filt och ordentlig säng.

Annars är det nog bara ätkärlen som är konstanta för alla event och möten. Jag växlar mellan olika klänningar och väpnarkläder allt efter vad som krävs. Och eftersom jag numera har en stor värmande sjal så behöver jag inte alltid manteln.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

AutumnWicca
2009-06-14 14:28
#9

För mig varierar det också men min sax, kniv och sytillbehör kan jag inte lämmna hemma :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

PogoPedagog
2009-06-14 22:34
#10

#7 jag brukar bara slänga den över axeln.

Jag älskar också min mantel, haha. Den är gjord av ca 100 årigt ylle som har varit slädfilt och hästtäcke innan och ser därför lite annorlunda ut. Dessutom är den grym som regnskydd och tar inte upp någon smuts om man sitter på den:)

Ahnna
2009-06-15 13:24
#11

Kniven! Utan den klarar man sig inte skogen, vet ni väl? Cool Man måste lyssna på Birk och Ronja…

Mantel och huva i ull hör också till standardpackningen. Den nålbundna mössan som LinaN gjorde åt mig i vintras är numera också standard. Den funkade bra som regnskydd igår, kan jag lova! Mössan droppade det om, men mitt Hår var torrt.

Bälte, bältesväska och en skinnpåse är andra saker som jag alltid har. Utan bälte sitter kläderna så fel, tycker jag. Jag har precis sytt mig en ny bältesväska också, i nästan samma modell som jag gjorde en väska åt LinaN. Den gamla var sydd till lajv och såg inte så medeltida ut och sedan dess har jag sålt alla väskor jag har gjort, men nu tvingade jag mig att sy en åt mig själv. *Mine, mine, mine!* Bagarens barn äter de brända bröden, heter det ju, och det ligger mycket i det. Som hantverkare säljer man hellre de bra grejerna och behåller de sämre.

Har jag plats så ska den ihopfällbara träsängen följa med, samt sängkläder och madrass.

Mina skinnskor eller skinnstövlarna måste också med, annars blir det helt åt skogen fel. Tidsenliga skor, annars får det vara, liksom! Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: