Annons:
Etikettallmänt
Läst 1483 ggr
Hickory
2009-07-10 18:49

tips på bok om vardagslivet?

någon som kan tipsa mig om en bra och innehållsrik bok om medeltiden? en bok som behandlar medeltidsmänniskans vardag- gärna den "lilla" människans liv.  själv tycker jag att det kan vara svårt att hitta RIKTIGT bra böcker om ämnet på svenska.

Annons:
LinaN
2009-07-10 19:00
#1

Den bok jag känner sådär direkt är väl jarlens sekel av dick harrison, där finns en del beskrivningar men så snöar han bitvis in på på prästerskapet  o lite så men ma nkan stå ut med det. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LinaN
2009-07-10 20:57
#11

Tråden låses tills Ahnna kommer hem från sin semester och kan avgöra vad som ska göras då det nu öppet förekommit smutskastning gentemot Medarbetare i tråden.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Ahnna
2009-07-14 13:57
#13

Låser upp en snabbis bara för att skriva en kommentar.

Jag förstår inte riktigt vad som har misstolkats. I LinaN's PM finns bevisligen inget hot eller elakt sätt, även om ordet "vaf*n" kanske var lite onödigt. Men oavsett så finns det ingenting bland de öppna eller borttagna inläggen som är otrevligt från LinaN's håll. Det kan iFokus-teamet också se, så att hota henne med att anmäla är en väldigt underlig reaktion som inte kommer leda någonvart.

Att en Medarbetare går in och ändrar en rubrik så att den blir mer logisk eller så att fler ska hitta till den är inget nytt och det förekommer på de flesta forum. Det är medarbetarnas rättighet och skyldighet att göra sajten enkel att förstå och trevlig att vistas på. Som trådskapare är man mer behjälpt av en logisk rubrik än en rubrik som inte säger så mycket om trådens innehåll.

Så är det och så kommer det att vara. Jag ser gärna att vi diskuterar ämnet faktaböcker i en ny tråd, som kanske bör döpas till just "Tips på faktaböcker?" eller liknande.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: