Annons:
Etikettmat-dryck
Läst 3295 ggr
Ypocras
2009-07-11 03:39

Medeltida kokbok

Hej, med risk för att det blir lite av reklam så skulle jag vilja tipsa om att jag precis blivit klar med en medeltida kokbok.

Vi har baserat recepten "Libellus de arte coquinaria", Danmarks och Skandiaviens tidigaste receptsamling, ca 1200-tal. Eftersom det är frusterande när man inte kan se orginarecepten finns de med på medeltidsdanska och allt, men vi har också tolkningar så att de går att tolka i ett modernt kök

Boken heter "En sås av ringa värde och andra medeltida recept" och finns att få tag på via bokus eller förlaget eller på vissa museum. Huruvida den är bra eller dålig är väl för andra att avgöra, jag är lite väl partisk i frågan.

Annons:
LinaN
2009-07-11 10:55
#1

men vad spännande! det tål ju att tittas på om inte annat! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Anthka
2009-07-11 11:09
#2

Fantastiskt, och så bra med tanke på att sambon och jag ska hålla i maten till plussriddarnas årsmöte…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ypocras
2009-07-11 23:23
#3

Är det ok att lägga en länk till förlaget och boken, eller är det att räkna som reklam på något sätt?

AutumnWicca
2009-07-11 23:59
#4

Åååå, vart får man tag på den ? :)

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ypocras
2009-07-12 00:12
#5

Ok, som svar och alls inte reklam då,

Den går att köpa via bokus eller bättere och billigare via förlaget

(länk till framsida samt urdrag ur boken

http://ajbooks.se/books/ourbooks/medeltidamat.htm )

niare
2009-07-12 14:46
#6

superbra att den e klar nu ^^ var ju på din föreläsning i mönsterås , lät ju superbra

Annons:
AutumnWicca
2009-07-12 14:53
#7

Den boken kommer beställas med nästa vända kurslitteratiu :D

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Ypocras
2009-07-12 15:03
#8

Trevligt, kom gärna med kommentarer kring kokboken när ni läst igenom och testat den. Tanken är att det skall bli flera och då är det ju bra med lite feedback.

Upp till toppen
Annons: