Annons:
Etikettevenemang
Läst 1895 ggr
[incendium]
2009-07-05 16:40

Medeltidsveckan 2009

Ja, då var det dags för den eviga frågan. Vilka ska dit, vart ska ni bo och vilka arrangemang under veckan får man bara inte missa?

Det blir en mycket decimerad Sillagrupp som åker i år men vi får väl vara desto sprattligare i stället. Boende blir på medeltidscampen sön-sön.

Annons:
Nadrendion
2009-07-05 16:45
#1

Kan det vara så att sillarna har en plats över som de behöver fylla på ditresan för att få billigare bensin? Jag är eventuellt spekulant isf.

[incendium]
2009-07-05 16:53
#2

#1 Inte i den bil jag kommer att åka med, det är illa nog med packning och grejer där just nu :S Du kan ju alltid lägga in en fråga i sillaforumet, jag vet inte vilka mer som säkert ska dit.

LisaLisa
2009-07-05 19:59
#3

Jag ska flyga dit, och kommer att bo innanför ringmuren i lägenhet!

LinaN
2009-07-05 20:27
#4

Jag åker inte. Precis som alla andra år. På gott och ont. Har jag tur så är vi i flyttagen då :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
2009-07-05 20:45
#5

Jag ska tyvärr inte åka i år, men planerar att åka nästa år eventuellt och då bor jag och fästmannen i styringheims medeltidsläger

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

[incendium]
2009-07-06 00:11
#6

#1 jag får säga ett väldigt osäkert kanske trots allt. vi har kanske kanske fått tag på ett lite större fordon.

Annons:
Nadrendion
2009-07-06 11:26
#7

#6 Låter lovande. Håll mig uppdaterad. Nåja, inte jättenödvändigt med en tät sådan, men iaf när ni vet mer :)

Ahnna
2009-07-06 11:35
#8

Jag ska inte dit, har inte råd och inte möjlighet att lämna gården. Men eventuellt nästa år, och då blir det Styringheims SCA-läger.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anthka
2009-07-06 12:18
#9

Åker inte i år heller (vilket är synd då gratis boende och i viss mån mat redan var fixat). Sambon har den dåliga smaken att jobba just den veckan…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

SHV-Pysen
2009-07-08 19:10
#10

Ja, jag kommer att åka. Ska ju till torpet päronen köpt i vilket fall som helst, och det är ju bara en mil in till visby Cool och tack vare mig så kommer vi vara där under hela medeltidsveckan!!

RosaGosa
2009-07-08 19:19
#11

Inget visby i år tyvärr… börjar längta lite efter visby nu, var länge sedan jag var där. Har tidigare bott på campingen bredvid visby, är rätt stökigt där. skulle vara roligare att bo i paviljong men är itne med i någon förening som åker dit så det får vänta :-)

Zadeira
2009-07-08 19:20
#12

Jag åker! Tredje året i år. Hyr tillsammans med mamma en liten lägenhet innanför muren, kompisarna bor i en annan.

Har väl vissa saker man måste se som patrask, trixarnas eldshow och jauvets teater. Eventuellet ett par föreläsningar, stadsvandringar osv.

Främst är man där för att njuta av hela atmosfären, titta på folk och bara ha det bra. Älskar Visby innestad.

KeramikJohanna
2009-07-08 19:28
#13

Var där förra sommaren, men det blir inget i år… Tyvärr.

Har pratat med mamma att det vore kul att åka tillsammans, eftersom hon aldrig varit på Gotland. Men bil är ett måste för mig, vill åka till Fide och titta på Ingela Karlssons keramik (fide fajans) och även Dan Leonettes Raku.

Finns så mycket fint på Gotland vad gäller hantverk och framförallt keramik. Sen så har vi ju medeltidsveckan, som är ett måste!

Annons:
[incendium]
2009-07-08 22:43
#14

#7 för att säga som så… det sket sig med bilen vi hoppades på så det är tyvärr smockfullt.

zayla
2009-07-09 01:37
#15

Ledsamt kommer jag inte att åka iår… Får väl se vilket år en sån resa blir… Vill än åka dit eller dit å dit…. *suck* Men har varit på Gotland o besökt Visby…jättefin stad o muren var mäktig!

Lactamaeon
2009-07-10 18:06
#16

Jag ska dit och har en bädd ledig… :)

Hallonsaft
2009-07-11 00:18
#17

I år skulle det bli tioårsjublieum för mig om jag åkt.. Men det ska jag inte :/ Och detta beror på två anledningar.. Den första är att färjan höjts i pris ganska mycket… och den andra att SCA lägret bytat plats. Det är för långt in till marknadsplatsen där allt händer helt enkelt.

Visserligen har jag bott på SCA campingen när den var på snäcks camping också, men första året jag var där (2000?) så var det riktigt bra med tanke på värdshus och sånt.. medan året efter jag bodde där (tror det var 2002), så var det tråkigt. Vill helt enkelt bo närmare och har inte råd att hyra en lägenhet innanför murarna.

Således.. Det blir en bil mindre med Sillar i år.

Kyltsi
2009-07-15 16:01
#18

Jag ska dit med maken och en vän till honom.Vi har hyrt ett gårdshus ca.700mfrån österport. Från början skulle jag och maken bott i en lägenhet 50m från stortorget, men eftersom vännen som. ska följa med oss inte hade nån och bo med,bytte vi boende. Vi ska vara där sön-sön

Upp till toppen
Annons: