Annons:
Etiketthantverk
Läst 1577 ggr
lillalollo
2009-08-01 15:03

Måla en egen scrolla

Ja nu såhär mellan regnskurarna har jag bla uppdaterat min hemsida, med nya skrollor, illuminationslänkar och lite tips och trix för dig som vill prova att måla en egen skrolla

Annons:
Ahnna
2009-08-01 15:05
#1

Najs, det ska jag titta på!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

AutumnWicca
2009-08-06 12:12
#2

Jättefina scrollor! FIck massor av inspiration och lust att prova själv!!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Kaylaza
2009-08-06 15:45
#3

Trevliga scrollor. Gillade din steg-för-steg beskrivning om Örehus-scrollan. Såg inte alltför avancerat ut (till och med jag kanske kunde göra något liknande), men det blev jättefint!

Kaylaza
2009-08-06 15:56
#4

Såg just din "Purjo-scrolla". Helt lysande!

Får jag kopiera idén?

Ahnna
2009-08-06 16:57
#5

#4 Jag har haft funderingar kring en purjo-girlang runt en scrolla med något fint motiv på. Alltså en mängd purjolökar med blast som är sammanlänkade runt hela kanten. Skrattande Den måste ju gå till någon som är extrem über-purjo!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

lillalollo
2009-08-06 16:58
#6

#4 visstSkrattande

Meningen med sidan är att uppmana folk att pröva själv. Det är inte så märkvärdigt att våga börja eller prova på. När man blivit lite varm i kläderna, så är det kanske dags att  skaffa dyrare material ex  pergament liknande papper sk "pergamenata" som enklast och billigast köps på nätet, eller gouache färg. Huvudsaken är att man börjar och då fungerar det alldeles utmärkt med helt vanlig vattenfärg bara vitt finns med

Annons:
Upp till toppen
Annons: