Annons:
Etikettevenemang
Läst 1939 ggr
Schannalle
2009-08-08 15:09

Finsta medeltidshelg

Jag som ofta åker buss mellan Uppsala och Norrtälje såg en skylt om finsta medeltidshelg och blev lite sugen på att åka dit. Är det någon som varit där och vad tyckte ni isånt fall? Är det värt ett besök?

Annons:
Anthka
2009-08-08 16:09
#1

Som medlem i gruppen som annordnar tornerspelet tycker jag absolut du ska åka dit (och se det)Flört

Vad det gäller marknaden är det svårare att säga, jag var där första gången förra året och hade då ingen direkt tid till att se mig omkring på hur det egentligen var.

Men värt ett besök skulle jag säga att det är, om inte annat så för att Finsta var heliga Birgittas hem och det ska finnas en urtjusig bönegrotta där i närheten.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Kaylaza
2009-08-08 16:28
#2

Som jag ser det är alla medeltidsmarknader värda att besökas i varje fall en gång Flört

Så passa på, tycker jag!

Ahnna
2009-08-08 18:40
#3

Marknaden har vuxit de senaste 4-5 åren, från att ha varit ganska intetsägande de första gångerna. Det är fortfarande ingen jättestor marknad, men lite mysig och väl värt ett besök. Nere vid tornerbanan finns t.ex. yx- och knivkastning, ansiktsmålning m.m. så det finns att göra hela dagen. Men kom i tid till tornerspelet, för de bästa platserna går åt fort! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tina69
2009-08-08 19:42
#4

När är det….har en syster i Bergshammra….ok inte precis nästgård men ändå…..hehe

Ahnna
2009-08-08 20:34
#5

#4 Det är 29-30 augusti i år, precis vid gamla naturbruksgymnasiets matsal.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Schannalle
2009-08-09 14:18
#6

Men det låter ju riktigt trevligt! Ska försöka få färdigt sambons medeltidskläder tills dess, så ska vi bege oss dit. Självklart ska vi se tornerspelet också!

Annons:
Ahnna
2009-08-09 18:18
#7

#6 Låter bra, det! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: