Evenemang

Finsta medeltidshelg

2009-08-08 15:09 #0 av: Schannalle

Jag som ofta åker buss mellan Uppsala och Norrtälje såg en skylt om finsta medeltidshelg och blev lite sugen på att åka dit. Är det någon som varit där och vad tyckte ni isånt fall? Är det värt ett besök?

Anmäl
2009-08-08 16:09 #1 av: Anthka

Som medlem i gruppen som annordnar tornerspelet tycker jag absolut du ska åka dit (och se det)Flört

Vad det gäller marknaden är det svårare att säga, jag var där första gången förra året och hade då ingen direkt tid till att se mig omkring på hur det egentligen var.

Men värt ett besök skulle jag säga att det är, om inte annat så för att Finsta var heliga Birgittas hem och det ska finnas en urtjusig bönegrotta där i närheten.

Anmäl
2009-08-08 16:28 #2 av: Kaylaza

Som jag ser det är alla medeltidsmarknader värda att besökas i varje fall en gång Flört

Så passa på, tycker jag!

Anmäl
2009-08-08 18:40 #3 av: Ahnna

Marknaden har vuxit de senaste 4-5 åren, från att ha varit ganska intetsägande de första gångerna. Det är fortfarande ingen jättestor marknad, men lite mysig och väl värt ett besök. Nere vid tornerbanan finns t.ex. yx- och knivkastning, ansiktsmålning m.m. så det finns att göra hela dagen. Men kom i tid till tornerspelet, för de bästa platserna går åt fort! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2009-08-08 19:42 #4 av: Tina69

När är det....har en syster i Bergshammra....ok inte precis nästgård men ändå.....hehe

Anmäl
2009-08-08 20:34 #5 av: Ahnna

#4 Det är 29-30 augusti i år, precis vid gamla naturbruksgymnasiets matsal.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2009-08-09 14:18 #6 av: Schannalle

Men det låter ju riktigt trevligt! Ska försöka få färdigt sambons medeltidskläder tills dess, så ska vi bege oss dit. Självklart ska vi se tornerspelet också!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.