Annons:
Etikettallmänt
Läst 2833 ggr
Sigrun
2009-08-19 23:03

Vikingaförening i Stockholm

Söker efter en vikingaförening i Stockholmstrakten, bor själv i Trångsund, är enbart nyfiken på vikingatid och inte medeltid eftersom det då det var kristendom som rådde.

Annons:
Hammarskogen
2009-08-20 15:37
#1

SCA tar hela tidsperioden 600-1600 så där kan du vara viking. Den stora aktiviteten från nordborna var medan vi blev allt mer kristnade så…

Ahnna
2009-08-21 11:02
#2

Instämmer, ta kontakt med SCA! Glad Inte enbart vikingar, nej, men Stockholms SCA-grupp Holmrike är väldigt stor och aktiv och kan erbjuda många olika hantverksworkshops m.m. (Varav flera vikingatida.) Det är faktiskt rätt många vikingar som har kommit till SCA och med tiden ändrat inriktning. Flört

I övrigt så kommer jag på vikingaföreningen Gunnes Felag i Upplands Väsby, Vikingabyn Storholmen i Norrtälje och Vikingagården Årsjögård i Årsunda utanför Gävle. De finns på nätet, det är bara att googla så hittar du dem. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2009-08-21 16:44
#3

Stallarholmens vikingar utanför Strängnäs har också en hel del stockholms-vikingar som medlemmar.

Sen har jag för mig att det finns någon sammanslutning i Västerhaninge-trakten…?

Sigrun
2009-08-21 19:00
#4

ok tack för alla svar! Glad

Jag kanske lät lite väl barsk i början men jag ogillar kristendom och kristnandet, så det är bara därför respekterar ju såklart de som är det, men hur som haver det är ett anatt kapitel för sig. Glad

Upp till toppen
Annons: