Annons:
Etikettevenemang
Läst 1390 ggr
lillalollo
8/20/09, 7:58 PM

Inbördeskriget

Detta tycker jag är en ofantlig upplevelse antingen man har varit "medeltidare" ett tag eller att få uppleva som nybörjare

 Inbördeskriget
2-4 oktober 2009 i Sägnernas hus skynda att anmäla dig på deras sida nu

Har du aldrig varit i Sägnernas hus? Det ligger utanför Mullsjö. Man kan sova inomhus vilket är ett + om det som nu på hösten i oktober är ganska kallt att sova ute. Banketten hålls i en gigantisk sal (typ lada) endast levande ljus lyser upp hela salen. Var bord har en egen betjänt, det serveras ca 20 rätter, sedan blir det dans och samkväm. Under lördagen hålls det Hov, dvs kungligheter eller furstepar delar ut välförtjänta skrollor och utmärkelser till populasen.

Under Inbördeskriget är det olika typer av tävlingar, fighting torneringar osv samtföredrag  och workshops.

Kort sagt ta en titt kanske det är något för just dig att anmäla dig till.

Kika på filmen från 2007 så här ser det ut ungefär

Annons:
Ahnna
8/21/09, 10:47 AM
#1

Jag kommer inte åka i år, jag har varit ute på så mycket grejer redan och jag var ju där förra året. Så den helgen ska jag tävla hoppning istället, som det ser ut nu.

Men det är ett kul stämningsevent för den som gillar att vistas i mysig miljö i medeltidskläder, samt att roligt krig-event för den som gillar SCA heavy fighting. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gudris
12/6/09, 1:26 PM
#2

Inbördes iår var mitt första riktiga sca-event, riktigt kul! Jag kommer lätt att åka på fler av de lite större eventen, det är roligare att sy och pyssla när man gör det inför ett speciellt event Glad

Ahnna
12/6/09, 6:35 PM
#3

#2 Vad kul! Vilken SCA-grupp är du med i? Om du bor i "södern", eller gillar att åka bil, så rekommenderar jag Knäckebrödskriget (eller Dubbelkriget/Double Wars) i norra Skåne i maj. Det är ett 9 dagar långt event med SCA:iter både från hela Sverige och från diverse andra länder. Väl värt ett besök och man måste inte vara där hela eventet om man inte kan komma ifrån så länge.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gudris
12/6/09, 9:41 PM
#4

Jag tillhör faktiskt ingen, men jag åkte med styringheim från Gotland :) Har lite kompisar som är med där. Själv är jag med i Gutniska gardet för tillfället, en reanactmentförening.

Jag har hört att det ska vara riktigt nice! Hoppas att jag ska ha tid!

Ahnna
12/6/09, 10:16 PM
#5

#4 Gå med i Styringheim, vettja! Glad Rysligt trevligt folk!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gudris
12/6/09, 10:44 PM
#6

#5 Jo jag vet, de flesta iaf, men nu kommer jag inte bo här i mer än ett år till så jag går nog med i den lokala scaföreningen  när jag flyttat istället, blir lättare så :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: