Annons:
Etikettevenemang
Läst 1590 ggr
[TrevorS]
2009-08-11 22:21

Medeltidsträffar göteborg?

Hej.

Jag undrar finns det någon klubb eller liknande i Göteborg där man samlas lite då och då klädda som man gjorde på medeltiden.

Annons:
Kaylaza
2009-08-11 23:13
#1

Kolla upp din lokala SCA-förening på www.nordmark.org

Göteborgs lokalförening heter Gotvik, och de anordnar en del evenemang, både större som mindre. Nya medlemmar är alltid välkomna (ifall inget drastiskt hänt sedan jag slutade vara engagerad i föreningen).

Denna kommentar har tagits bort.
[TrevorS]
2009-08-11 23:21
#3

Tackar det var bra tips, jag har ingen aning om vad något heter eller vart saker finns när det gäller medeltid så jag är glad att få lite information här. =)

Kaylaza
2009-08-11 23:50
#4

Det var så lite så -fast jag såg precis att jag lyckades få iväg två inlägg med samma text. SÅ himla viktig var den kanske inte Tungan ute

Men det var ju tur för mig att den uppskattades Skrattande

LinaN
2009-08-12 00:42
#5

Vi träffas litet nu o då på hantverkskvällar och helger, då vi syr, målar, pratar om allt mellan himmel och jord. Folk är öppensinnade och glada. Fast då är det ju trollhättan som gäller då vi utgår härifrån.

Men vi åker litet varstans när det händer saker o ting i krokarna.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[TrevorS]
2009-08-12 00:58
#6

Jag lider av ångest så det borde vara i Göteborg. Hur ofta är det??..:)

Annons:
LinaN
2009-08-12 01:26
#7

#6 "vet" hur det är. Panikångest här. Klarar inte av att åka kommunaltrafik hursomhelst, vissa sträckor som jag åkt ofta klarar jag men nya sträckor… *ryser*

Vi träffas ibland ofta o ibland mer sällan. nu i sommar har vi inte haft några syträffar men nu när mörkret o kylan börjar komma så blir det nog oftare. Inför evenemang så är det som mest hektiskt. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[TrevorS]
2009-08-12 02:15
#8

#7. låter toppen faktiskt, får se om jag kan åka dit någongång. Vore trevligt..:) får man dricka mjöd också??..;P hehe

LinaN
2009-08-12 04:36
#9

#8 har jag något drickbart så visst får du smaka ^^ Ska sätta litet nytt sen när vi flyttat, blir en sats med blåbär och slynbär, och sedan funderar jag på att göra ett julmjöd också ^^

Men jag hojtar till när det är planerat, nån vecka i förväg eller så. Skickar min msn till dig per pm så får du lägga till mig om du känner för det. :D

Kul med fler entusiaster i krokarna :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Kaylaza
2009-08-12 13:42
#10

Låter som mysiga träffar det där. Synd att jag flyttar åt "fel" håll om ett par veckor. Blir liiite långt att pendla från Dalarna.

Men jag hoppas ni har mysiga kvällar och att inspirationen flödar!

LinaN
2009-08-12 14:55
#11

#10 det vart ju synnerligen dålig stil att flytta till dalarna! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Kaylaza
2009-08-12 16:15
#12

# 11

Jo, det är det många som  tycker, men skolan jag ska plugga på visade sig vara ytterst ovillig att flytta på sig, så jag får väl vara snäll och komma till den istället Flört

Upp till toppen
Annons: