Annons:
Etikettallmänt
Läst 1487 ggr
Tengla
2009-09-01 00:47

Stallarholmensvikingar

Finns det någon här som är aktiv där?

Annons:
AutumnWicca
2009-09-01 11:38
#1

Jag är inte aktiv tyvärr men har en hel bunt med polare i Eskilstuna som håller till där :)

Verkar vara ett fint ställe!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MegN
2009-09-02 17:11
#2

Jag är medlem, men knappast aktiv. Har lite för långt att åka (nästan 2 timmars bilfärd). Men de har haft väldigt många bra hantverksträffar som jag hade velat åka på. Som den där när de gjorde sina egna vikingakistor - de blev grymt snygga…!

MegN
2009-09-02 17:15
#3

Jag är något mer aktiv i Årsunda vikingaförening. Den här sommaren har jag inte hunnit, men förra sommaren jobbade jag nästan två veckor med att servera mat åt turisterna! Och jag har varit på en hel del av Louises hantverksträffar (textila hantverk).

Jag är otroligt kär i Årsundas långhus! (Där ligger ju Stallarholmen lite efter, de som inte har något eget område - utan kör sin festival på "lånad" mark)

Ahnna
2009-09-03 16:50
#4

#3 Det är rätt många föreningar som ligger lite efter, om man har Årsundas långhus som mall! Flört (För er som inte har varit där; det är ett jättefint, välkomponerat och genomtänkt hus, med eldstad, sängar, sittplatser m.m. och rikligt dekorerat med vikingatida träsniderier.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

MegN
2009-09-04 23:36
#5

Ja, det huset få mig att sucka av habegär… Förra sommaren arbetade jag (nästan) två veckor helt gratis på vikingagården bara för ynnesten att få sova över i det långhuset!

Upp till toppen
Annons: