Annons:
Etikettallmänt
Läst 1470 ggr
Maura
9/7/09, 1:36 PM

Hjälp! Bröllop!

Hej! Nu är det knappt 2 veckor kvar till bröllopet i medeltida anda, men jag fick ett mail idag. Vi hade bokat Ledu Lekare som underhållning vid tornerspelet och maten men pga sjukdom måste de ställa in.

Kul! Vad gör man? Lördagen den 19/9 ska bröllopet vara och vi står utan en viktig del av våran underhållning.

Annons:
Ahnna
9/7/09, 1:54 PM
#1

Var ska ni gifta er någonstans? Vad har ni för budget? Vad vill ni ha för underhållning?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maura
9/7/09, 2:01 PM
#2

Bröllopet hålls i Rångedala/Falskog utanför Borås. Budgeten är sedan länge överskriden men vi skulle betalat 4000kr för Ledu Lekare. Vi ska även ha deltagare från Infensus och gycklarna Knaster & Knas (tror jag att de heter, kan aldrig komma ihåg Skäms)

Ahnna
9/7/09, 2:06 PM
#3

#2 Med den budgeten är det svårt att hitta professionell underhållning, tyvärr. De gycklargrupper jag känner vill ha allt från 20.000:- och uppåt för en dag…

Men räcker det inte med Knaster & Knas då?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maura
9/7/09, 2:12 PM
#4

Jo då, igentligen så räcker det, men i planeringen så var det tänkt att vi skulle ha musikunderhållning.

Jobbigt att behöva tänka om bara.

Vi kan sträcka oss högre i prisklass också, men som sagt så är inte musiken det viktigaste. Vi har ändå ett liveband som spelar senare på kvällen.

Hade varit mysigt med lite musik under spelen och maten, men vi har ju skivor och spelare också.

Men tänkte kolla på lite alternativ.

Ahnna
9/7/09, 2:20 PM
#5

Jag känner dessvärre ingen i det området som kan komma med den budgeten, men hör jag nåt så säger jag till! Flört

Grattis i förskott till er stora dag!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maura
9/7/09, 2:23 PM
#6

Tack så mycket! Det börjar bli lite pirrigt nu. Satt uppe till 3 inatt för att göra färdigt vapenrockarna och upptäckte att på en sköld så har draken förlorat en svans!

Att man alltid har så bra framförhållning!

Annons:
Ahnna
9/7/09, 2:24 PM
#7

#6 Hihi! Shit happens! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[TrevorS]
9/7/09, 11:32 PM
#8

Du kan inte göra någon smörgåstårta själv eller någon släkting? vänner?

LinaN
9/8/09, 4:06 PM
#9

Jag vet en folkmusikgrupp som heter Saltat som kanske kan komma och spela. Vet inte alls vad de har för arvode men resan får ni ju stå för utöver det isf….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kirre
9/8/09, 4:37 PM
#10

är du granne med hurtig ? jag kommer och rider på ditt bröllop

Maura
9/9/09, 3:51 PM
#11

#10 Ja, det är jag. Jo, jag vet att du och Linda (tror jag att hon heter) kommer, men jag kommer inte ihåg vem den tredje är.

Ska bli kul, men det börjar bli lite pirrigt. Ska kolla med grannen ikväll om vi kan låna deras ena hage som ligger precis vid vårat stall. Vi ska ju ha festen i våran egen hage.

Ni har fri tillgång till vårat stall under tiden. Varmt fikarum med kaffekokare m.m. finns.

Under kvällen får ni mat och dricka på festen.

kirre
9/9/09, 4:04 PM
#12

Bernhard är den 3:e riddaren

det låter bra

Maura
9/10/09, 12:17 PM
#13

# Misstänkte nästan det.

Fick tag i nya musiker! Gravrost kunde komma med kort varsel och passade in vår budget. De kommer att underhålla från kl 16 till ca 22.

Skönt, nu kan man slappna av och lägga tiden på de förbannade kläderna istället Flört

Annons:
Ahnna
9/10/09, 12:21 PM
#14

#13 Lycka till med allt! Visa jättegärna bilder här på sajten sen! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Maura
9/10/09, 12:30 PM
#15

Det ska jag göra. Har bokat en fotograf som kommer att vara med från kyrkan till efter eldshowen ca 22,00. Och vi kommer att få alla bilderna på skiva.

Blir lätt att lägga i bilderna i datorn.

Upp till toppen
Annons: