Annons:
Etiketthantverk
Läst 1547 ggr
wasp
9/7/09, 7:11 PM

Byxhjälp!

Behöver hjälp med hur man konstruerar ett par byxor. Hittade LinaN's mönster (det högra) här: http://medeltiden.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=d5c283e7-4ab3-4870-924b-76b71a061c4a som ser bra ut, men frågan är hur många bitar man behöver och hur man sedan sätter ihop dom… Kanske ska tillägga att de ska vara klara till på onsdag morgon.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Annons:
Kaylaza
9/7/09, 8:45 PM
#1

Jag tycker att det ser ut som om du behöver två bitar, som sys ihop på insidan av låren och möts i grenen. Du kan även ha fyra bitar, så det blir en bit fram och en bak på var sida.

Men du kanske ska skicka ett pm direkt till LinaN eftersom det är bråttom, det är ju inte säkert att hon hinner läsa den här tråden innan det är försent för dig. Hon har säkert mer koll på hur mönstret tolkas bäst.

wasp
9/8/09, 12:09 AM
#2

Tack :D

LinaN
9/8/09, 12:17 AM
#3

Det är två stycken. precis som Kaulaza säger :D

Du syr sedan sömmen på låret på bägge. Trär den ena i den andra med räta mot räta, sen syr du grenen.

Alternativt så syr du ihopa grenen först, räta mot räta sen syr du hela beninnelängdenfrån "fot" till "fot"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

wasp
9/8/09, 2:59 PM
#4

Gratzie tjejer. Känner mig lite klokare nu ;)

Kaylaza
9/9/09, 12:23 AM
#5

Vad bra! Hoppas vi får veta hur det gick sen *nyfiken*

wasp
9/14/09, 4:36 PM
#6

Det körde ihop sig så det bidde inga byxor Skrikandes (fick ta ett par mysbyxor och ha under klänningen istället) men jag ska sy ett par nu så jag har till i vår…

Visar bild när dom är klara Skrattande

Annons:
Kaylaza
9/14/09, 9:08 PM
#7

Synd att det inte fungerade, men om de ändå inte syntes kanske det inte gjorde något att det var vanliga mysbyxor?

Hoppas det funkar bättre nu när du har mer tid på dig! Ser fram emot bilden! Flört

Upp till toppen
Annons: