Annons:
Etiketttornerspel
Läst 2216 ggr
Capricorn-af-Torup
2009-10-19 14:53

Riddare och fotfolk sökes

Vi ska snart börja vår vinterträning och undrar om det finns fler på Österlen eller i Skåne som vill vara med och träna, ju fler desto roligare. Vet att det finns många som har intresse av medeltiden och hoppas på detta sett tillvara det intresset genom att ge möjlighet att få vara med och utvecklas men även utveckla vår förening.

Till nästa sommar kommer vi ha fler uppvisningar och vi vill gärna utveckla den delen som inte är till häst. Så alla ni som drömmer om att få svinga ett svärd mot en värdig motståndare hör av er.

Naturligtvis är ni välkomna till häst också att få prova på ett annorlunda sätt att tillvara ta rid intresset.

Riddare Enhörning

Glimmingehus

Annons:
niare
2009-10-21 13:12
#1

men varför ska allt vara så långt ifrån *S*

Anthka
2009-10-21 15:44
#2

#1 var bor du? Eftersom allt är långt ifrån?

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

niare
2009-10-22 02:21
#3

haha jadu i ödemarken, nä men har ju nära till öland ect men på denna sida verkar allt hända åt alla andra håll :P

Ahnna
2009-10-22 12:04
#4

#3 Men var bor du då? Det finns tornerlag på södra östkusten eller i närheten, har jag för mig.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Jimmie
2009-10-23 22:52
#5

Den lilla gruppen Acroama finns ca 6 mil från Kalmar in åt landet. Vi är mest markstridare och de flesta av oss är ganska gröna. Just nu är det bara jag själv som rider i gruppen och sysslar med strid från häst.
Hör av dig om det är intressant.

Mvh
Jimmie
Gislfakse

Nusse87
2009-11-22 23:57
#6

#5 vart exakt finns ni? Vi är ett par från hultsfred som letar efter någon att träna ihop med, och kalmar är ju inte jättelångt! Både jag och min sambo rider (jag mest men tvingar gubben :) )

Annons:
ellebelle1994
2009-11-23 22:47
#7

Hej. Har ni någon "ungdomsgrupp" eller  man kör en för alla, alla för en? Jag är en 15-årig tjej ,med en nordsvensk vid namn Boris. Är intresserad både av att vara fotfolk och ridande. Detta är ett helt nytt "ridområde" för mig. Men jag vet inte hur man startar upp, eller kommer med… Har sysslat en hel del med skinngarvnig,även ute på medeltidsarrangemang. Bor utanför Eslöv./Elin o Boris

Capricorn-af-Torup
2009-12-14 11:12
#8

Hej.ellebelle Vi håller till på Glimmingehus på sommarhalvåret, vi har inte någon speciell ungdomsgrupp utan vi låter ungdommarna vara med och träna efter sin egen förmåga och där vi hjälper till med tips och tricks utan att pressa på resultat, vi rider för att vi har roligt och gillar det (gäller både hästar och ryttare). Du får gärna komma ner till Österlen och titta om det kan vara något för dig och Boris. Träningstider hittar du på www.silfverfalken.se

Riddare Enhörning

Upp till toppen
Annons: