Annons:
Etikettevenemang
Läst 2246 ggr
LinaN
10/11/09, 3:09 PM

Hantverkskvällar i Trollhättan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vikingaföreningen Baningarna bjuder till hantverkskvällar!

Vintern är den tid på året då man har mest tid att arbeta på sina kläder, sin utrustning eller fila på sina karaktärer. Eller så är det den tiden på året som man säger "det är lugnt, jag har gooooottt om tid på mig…" sktisnack, här ska det hantverkas! :D För alla vet ju att man sitter där, dagarna innan en marknad och toksyr som en galning för att hinna bli klar. ;)

Vartannan vecka troligtvis lördag eller söndag kommer vi ha pyssel/hantverkskvällar. Eller oftare. Möjlighet att låna mönster, få hjälp att välja tyger och färger, hjälp med sömnad och annat finns att få. Detta kommer drivas som en studiecirkel men kostar inget mer än materialet man förbrukar. Möjlighet att prova på växtfärgning, nålbindning handsömnad, brodera mm finns. Lär och lär ut på lika villkor!

Vi kommer jobba i allt från textil till läder och annat. Vill du sitta och virka? gör gärna det och var bara sällskap, det är inte tvång på att man ska hantverka med historiska förlagor, men det är ju ett plus. ;)

Det blir knytis med fika varje gång, dvs alla medtar kakor bullar och annat gott att bjuda på. Thé och kaffe finns på plats, även saft finns att tillgå.

Medlemsskap i föreningen kostar 20kr/person/år.

Intresseanmälan emottages här i tråden eller per pm.

Varma hälsningar

Lina, ordf i föreningen Baningarna

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Meli
10/11/09, 3:43 PM
#1

Låter mysigt, men ni är ju så lååångt borta…:(

Anthka
10/11/09, 6:01 PM
#2

Äschdå, "fel" sida av Sverige…

Hoppas ni får det mysigt Glad

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

Ahnna
10/11/09, 6:04 PM
#3

Vad skoj att ni kommer ha såna här kvällar! I SCA-gruppen Aros, som jag är med i, är det såna symöten flera gånger i månaden med ungefär exakt samma upplägg. Väldigt mysigt, trevligt och jag lär mig massor av alla andras projekt! Glad

Lycka till!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
11/1/09, 5:57 PM
#4

Nu är det dags!

Den 11e november (onsdag) är det hantverkskväll hos mig! vi träffas vid 18-tiden och börjar grejja. Framemot 19.30 nånstans så fikar vi litet. Glöm inte att ta med litet fika!  :)

Pma för telefonnummer och adress! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

RosaGosa
11/3/09, 10:37 PM
#5

Vad synd att ni är så långt borta! låter supermysigt!

Tina69
11/4/09, 2:51 PM
#6

jag vill ju också vara med men Trollhättan är lite för långt borta….

Hoppas ni får super mysigt och tillverkar många fina alster.

Visa gärna upp dem i denna eller annan tråd här på forumet =)

Annons:
skapa
11/4/09, 7:15 PM
#7

För er som tycker Trollhättan är för långt bort kan jag erbjuda Sandviken/Årsunda.

Finns mer information här

www.spangmurs.se

LinaN
11/4/09, 9:34 PM
#8

#7 *hihi* du har en väldigt bra poäng där :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

RosaGosa
11/4/09, 9:59 PM
#9

#7 tyvärr så är det för långt bort det med för att man ska kunna vara med… ingen som vet nått i Uppsala?

Ahnna
11/5/09, 11:35 AM
#10

#9 SCA har hantverksdagar i Uppsala ett par lördagar i månaden. Det är ett ypperligt tillfälle att komma och lära sig om sömnad och broderier, för flera av medlemmarna som är med är extremt duktiga! Glad Besök http://aros.nordmark.org/

(Nu är jag SCA-medlem och anser förstås att alla borde vara det!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
11/5/09, 3:35 PM
#11

#10 Nämen oh så trevligt! Måste man bli medlem då? Hur toleranta är de mot dem som inte är så HK då?

Ahnna
11/5/09, 7:29 PM
#12

#11 I SCA gäller mottot "försök till medeltida dräkt", vilket innebär att alla som har försökt är välkomna, även om det innebär att de inte har kommit längre än till att klä sig i en jutesäck och träskor. Förhoppningen är förstås att så många som möjligt ska vilja sy historiskt korrekta kläder, eftersom det gör stämningen bättre för alla, men det är inget krav att man ska kunna en massa. Symötena är dessutom ypperliga tillfällen att lära sig mer och läsa dräktböcker.

Jag vet inte hur det är med krav på medlemsskap, men det finns nog någon kontaktinformation man kan använda sig av på hemsidan om man vill fråga. Nästa möte är på lördag.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RosaGosa
11/6/09, 11:32 AM
#13

#12 ska kolla upp det o kontakta dem, jobbar tyvärr på lördag :-(

Annons:
Upp till toppen
Annons: