Annons:
Etikettevenemang
Läst 1588 ggr
Ahnna
10/20/09, 2:29 PM

Var är du aktiv?

Ni som åker på marknader och andra medeltidsevenemang varje säsong, var i landet är ni mest aktiva, på ett ungefär?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
10/20/09, 2:40 PM
#1

Exakta gränser är kanske lite svåra att definiera, men på ett ungefär.

Jag åker runt så mycket, så jag röstade på grönt parti. I år har jag varit mellan Luleå och Hässleholm, men mest i mellan-Sverige.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

moondancer
10/20/09, 2:49 PM
#2

Beror helt på pengar…jag rör mig mest i östergötland, men flummar då och då ut till avlägsnare platser

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Anthka
10/20/09, 3:19 PM
#3

Antar att du med "runt om i mellansverige" menar sthlmsområdet + östergötland, sörmland, uppland (och alla andra landskap på samma våglängd). Det är hur som hellst där jag rör mig, från Finsta ner till Ekenäs och förhoppningsvis någongång Gotland.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LinaN
10/20/09, 6:58 PM
#4

Jag flummar runt i skåne, sen kring västra götaland, nästa år planerar jag på att försöka ta mig till Lionga och våldsgästa Autumnwicca och hennes gubbe ^^

Även nästa år så blir det kanske något norröver också men det hänger på pengar, tid och allt annat. precis som vanligt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

AutumnWicca
10/20/09, 7:03 PM
#5

#4 åååå våldgästning lagom till Lionga låter perfekt! Skrattande It's a date!

Jag försöker ta mig till de närmaste runt östergötland så gott jag kan (svårt utan bil eller körkort) det har blivit en del Arboga medeltid förr och även gotland något år.

Jag planerar att ta mig till Foteviken nästa år! en önskan om Saltvik finns också men det får vi se.

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
10/20/09, 9:58 PM
#6

#5 foteviken låter bra :) kan mellanlanda här om det skulle behövas, och vi har nog plats i vårt vikingatält om ni inte vill bo på plastcampingen ^^

Sen har vi ju marknaden i hamburgsund ute vid kusten här några mil ifrån ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
AutumnWicca
10/20/09, 10:18 PM
#7

#6 ÅÅåå det vore trevligt om vi kunde få sova med er :) självklart får du marknadshjälp i utbyte! (alltså vi hjälps med allt ifrån uppslagning, mat etc!) Älskar sådant!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

LinaN
10/20/09, 10:22 PM
#8

#7 låter bra det :)

Då har vi en ursäkt att träffas tidigare mer än bara för att snacka skit o dansa litet :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MegN
10/21/09, 6:26 PM
#9

Leksand, Stallarholmen, Årsunda brukar vara stammis-målen. Men jag önskar mig till Foteviken jag också. Fast när jag hör talas om tvestjärtar tröstar jag mig (hatar såna).

LinaN
10/21/09, 11:12 PM
#10

#9 fast tvestjärtarna är knappt märkbara i foteviken, inte när man jämför med de stora ollonborrarna som kommer farandes som ett tyskt luftwaffe framemot skymningen ^^

I somras kom en i storlek med golfboll surrandes… det fina med ollonborrarna är ju att man hör dem på lång väg o hinner gömma sig i sin mantel! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

moondancer
10/21/09, 11:15 PM
#11

#9 Äh, tvestjärtar kan man väl leva med…svalor är lite farligare. Råkade ut för en hel del svalor när vi jobbade på Eketorps borg i sommras…dom bajsade på utrustning, och väsnades i husen tiiiiidigt. Och man riskerar att få en svala i huvudet om man är oförsiktig och spatserar på muren

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jinaum
10/21/09, 11:30 PM
#12

Lite varstans om pengar tillåter. dock är jag väl mest runt om västragötaland och springer runt.

#11 asg. jag hade tur däremot. Som den enda västgöten var jag den enda svalorna inte bajsade på! Däremot väckte dem mig 4 på morgonen istället… Däremot slog vi nog alla huvudet i dörr öppningarna.

Ahnna
10/22/09, 12:08 PM
#13

Här finns det risk för "death by vampire", alltså att man får en fladdermus i skallen och kolar vippen av det. Oskyldig De är inte nådiga på kvällarna - formligen faller genom himlen från träden, mot marken, fångar upp sig i sista stund och stiger igen. Men de är söta! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
moondancer
10/22/09, 12:21 PM
#14

Fast fladdermöss brukar vara bättre på att inte krocka med saker :P

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ahnna
10/22/09, 12:23 PM
#15

#14 Säg inte det… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
10/22/09, 1:21 PM
#16

#15 kanske är så att du inte fäster på deras ekolod eller hur de nu navigerar ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
10/22/09, 1:28 PM
#17

#16 Radar. Flört Nej, jag är väl för "osynlig". Går det att uppfinna stealth-maskiner som inte syns på militär radar, så måste det ju finnas en möjlighet att fladdermössens radar missar vissa saker också. Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Jinaum
10/22/09, 4:13 PM
#18

#17 dom kanske tycker du luktar gott och får för att att provsmaka? ;P

Upp till toppen
Annons: