Annons:
Etikettallmänt
Läst 1604 ggr
moondancer
2009-10-18 23:28

Vikingastridsträning

För de som har undrat vad vi egentligen gör på vikingastrids-träningen kommer här ett litet videoklipp

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
LinaN
2009-10-18 23:31
#1

Kul att se :)

Dock undrar jag varför ni inte tydligare visar på träffar. Hade jag vart där så hade jag blivit väldigt konfunderad över vilka som vart döda eller inte. Vi bruka sätta oss på huk i den gruppen jag tränade med i malmötrakten. Tror fortfarande de gör så. :)

Mer klipp! :D mer bilder! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

moondancer
2009-10-18 23:34
#2

Ja, vi är lite dåliga på det där med träffar ibland. Men då detta är en brostrid (vi slåss på en tänkt bro) så ser man att alla som är utanför bron är döda (eller ska vara döda).

När vi slåss mer kaotiskt har vi oftast skölden bakofram och svärdet på axeln när vi dör. Och så går vi av själva fajtingområdet. Om vi inte kör som på uppvisningar, då vi faktiskt lägger oss ner när vi är döda.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

LinaN
2009-10-19 03:19
#3

Ok. Vi brukade sätta oss på huk som sagt, just för att markera "här ligger en kropp" för när man väl har uppvisning eller linje så ser det ju verkligen inte bra ut när en massa krigare snubblar runt på kropparna ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ahnna
2009-10-19 11:06
#4

#3 Fast i en uppvisning ser det ju tusen gånger bättre ut som kropparna ligger still där de fallit… Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-10-19 14:40
#5

#4 men det är ju det jag menar….. att på tärning sätter vi oss på huk för att simulera att det ligger en kropp, sen så på uppvisningarna så lägger man ju sig där man faller ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

moondancer
2009-10-19 14:49
#6

Men det beror helt på vilken sorts träning vi har…brostrider böhöver som sagt inte vara jättetydliga.

Ska försöka filma lite nästa helg, när det är storträning här nere. Kanske blir lite häftigare

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
LinaN
2009-10-19 15:23
#7

#6 skriv gärna i inlägget vad det är för sorts träning det rör också :D lättare för de som inte är inne på vikingafighing i vanliga fall att begripa vad som pågår ^^

Ser jättegärna bilder fårn storträningen och filmsnuttar också :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Jinaum
2009-10-21 01:23
#8

Vi synes i helgen du! :D kul video föresten ^^

niare
2009-10-21 13:16
#9

hehe jag e inte så insatt i vikingatid men förstod faktist att dom som gick "utanför" var döda :P

men ser gärna mer och mer förklaring

moondancer
2009-10-21 13:18
#10

Kan passa på i helgen och fixa en eller flera förklarande inspelningar Skrattande

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jinaum
2009-10-21 18:12
#11

Om vi ramlar omkull moon får du filma mig :P Du säger ju att jag "dör" så roligt :P

moondancer
2009-10-21 23:17
#12

#11 Absolut. Du dör sött, så jag ska absolut filma dig Skrattande

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jinaum
2009-10-21 23:21
#13

#12 *asg* tror jag ska filma lite med. fast typ. Vikingarnas "läger liv" ;P kommer ju redan på fredag kväll :p

Annons:
LinaN
2009-10-21 23:33
#14

Jag vill se mera film! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

toov
2009-10-25 13:56
#15

instämmer med #14!! : D

moondancer
2009-10-25 18:44
#16

Blev lite filmer idag, får se när jag orkar lägga ut dom (är jättetrött i hela mig just nu)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: